آفتاب

تعهد روسیه برای تداوم کمک به سازمان ملل برای ایجاد صلح در لیبی

تعهد روسیه برای تداوم کمک به سازمان ملل برای ایجاد صلح در لیبی

وزارت امور خارجه روسیه پس از دستیابی به توافق اخیر توسط طرفین درگیر در لیبی در نتیجه میانجی‌گری سازمان ملل اعلام کرد، مسکو به تعهداتش مبنی بر تداوم کمک به این سازمان برای احیای صلح در لیبی ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت امور خارجه روسیه با اعلام این مساله که مفاد مطرح شده در این توافقنامه مورد پذیرش تمام طرفین درگیر لیبی است، در بیانیه‌ای آورده است: براساس این سند شرایطی برای توقف درگیری‌ها در لیبی، تشکیل یک دولت متحد ملی و سایر نهادهای مرکزی و همچنین کاهش خشونت‌ها و تضمین امنیت و اجرای قانون در لیبی مطرح شده است.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه آورده است: مسکو به عنوان گامی با هدف ترغیب روند سیاسی در لیبی چنین مسائلی را مطرح کرده است. ما مطمئنیم که یک اتفاق نظر ملی درباره آینده یک لیبی و متحد و دارای تمامیت ارضی برای تمامی شهروندان این کشور منفعت دارد و بر این باوریم که تحقق کامل این توافق امضا شده امنیت و ثبات را به لیبی باز می‌گرداند و باعث تقویت ثبات در تمام منطقه می‌شود.

این توافق نامه روز یکشنبه در مراکش و با حضور نمایندگانی از دولت موقت لیبی و تعدادی از نمایندگان شهرداری‌های محلی، احزاب سیاسی و سازمان‌های جامعه مدنی این کشور امضا شد.

انتهای پیام

کد N888538

وبگردی