آفتاب
نایب رئیس مجلس:

تیم هسته‌ای ازحق ملت دفاع کرد/امیدواریم نتیجه ضامن منافع ملت باشد

تیم هسته‌ای ازحق ملت دفاع کرد/امیدواریم نتیجه ضامن منافع ملت باشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات تیم مذاکره‌کننده هسته ای گفت: امیدواریم نتیجه مذاکرات تضمین‌کننده منافع ملت ایران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس در ابتدای جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، گفت: شهدا فرصت دفاع مقدس را به فرصت طلایی برای پرواز به قله‌های اقتدار و تبدیل جمهوری اسلامی ایران به محور امنیت و ثبات منطقه تبدیل کردند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ملت ایران با گذر از تحریم‌های غیرانسانی و مبتنی بر قدرت نظام سلطه، با وحدت و انسجام ملی تحت رهبری مقام معظم رهبری، از مشکلات عبور نمودند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: ملت بزرگ مفتخرند که در سخت‌ترین تحریم سازمان ملل و شورای امنیت، بزرگترین حماسه‌های ملی را خلق کردند. با حضور در راهپیمایی‌های بزرگ ملی، روزهای مقدس قدس و ۲۲ بهمن بر حقوق ملت بزرگ ایران پافشاری کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت ایران از حقوق هسته‌ای خویش دفاع نمودند و بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی اصرار کردند.

وی افزود: در همین دوران سخت بود که با الهام از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «خلق حماسه سیاسی»، حماسه سیاسی بزرگ سال ۱۳۹۲ را با مشارکت حدود ۷۳ درصد از ملت ایران خلق و با مدیریت برآمده از اقتصاد مقاومتی، راه را برای کاهش تورم و تبدیل رشد منفی اقتصاد به رشد مثبت هموار کردند.

ابوترابی‌فرد گفت: در همین دوران تحریم شاهد همدلی و هماهنگی دولت و مجلس برای برون‌رفت از تنگناها و دستیابی به آرمان‌های انقلاب بوده و هستیم و بالاخره در سایه مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب به ویژه سخنان اخیر رهبری معظم در دیدار با مسئولان نظام در ماه مبارک رمضان، تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی با الهام از تعهد ایمان و شجاعت و اقتدار و با تکیه بر اقتدار رهبری نظام و حمایت ملت ایران، بر اصول و خطوط تعریف شده نظام، پای فشردند و نشان دادند می‌توان از حقوق ملت در برابر نظام حاکم بر جهان دفاع کرد و راه را برای آزادی ملت‌ها و خلق اقتدار هموار نمود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت و پیروزی برای ملل مسلمان منطقه گفت: انشاءالله نتیجه مذاکرات، تضمین‌کننده منافع ملت ایران باشد.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خویش و مصوبه مجلس شورای اسلامی بر این مهم، نظارت و وظایف قانونی خود را به شایستگی انجام خواهد داد.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: توسعه، پیشرفت و رشد اقتصادی کشور در گروی تصمیمات درست و اقدامات دانش‌بنیان است؛ نه مدیریت مبتنی بر منابع و مصرف غیراصولی منابع ارزی و ریالی و بزرگ نمودن حجم دولت و دستگاه‌های اجرایی و رشد هزینه اجرایی کشور. پیشرفت و توسعه‌یافتگی فرآیندی درون‌زاست و ریشه در توانمندی‌های ملی دارد؛ نه رابطه با فلان قدرت یا ابر قدرت و هزینه نمودن درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت نه تنها به خلق اقتصاد بزرگ کمک نمی‌کند، بلکه کشور را با چالش‌های جدی برای آفریدن اقتصاد مقاومتی مواجه خواهد نمود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در تعامل سازنده با جامعه جهانی هستیم اما دنیا در آمریکا و مزدوران خلاصه نمی‌کنیم و اعتقاد راسخ داریم ملت ایران می‌تواند با استفاده از ظرفیت ملی خویش و استعدادهای انباشته و متراکمی که در اختیار دارد، راه را برای رسیدن به اقتصاد بزرگ هموار کند.

وی ادامه داد: همان مردانی که دفاع مقدس را خلق کردند و همان رزمندگان سلحشوری که ما را در برابر تهاجم همه دنیا به پیروزی رساندند؛ همانان می‌توانند امروز راه را برای عزت و اقتدار ملی هموار کنند؛ راه عزت و اقتدار ما در وحدت، همدلی و انسجام بر پایه نظام و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و خلق اقتصاد مقاومتی است.

ابوترابی‌فرد ابراز امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت‌هایی که در فراروی ملت بزرگ قرار خواهد گرفت و انشاءالله صفحه جدیدی که فراروی ملت عزیز گشوده خواهد شد، گام‌های بزرگ و استوار مبتنی بر دانش، تولید حداکثری و مصرف مدیریت‌ شده، برداریم و ایران را در جایگاه بایسته آن قرار دهیم.

کد N888525

وبگردی