آفتاب

تکنولوژی جدید برای ارزیابی آسیب دیدگی ناحیه سر در ورزشکاران

تکنولوژی جدید برای ارزیابی آسیب دیدگی ناحیه سر در ورزشکاران

کمپانی Triax سیستمی طراحی کرده که مربیان ورزشکاران می‌توانند از راه دور میزان آسیب‌هایی که به سر آن‌ها وارد می‌شود را ارزیابی کنند.

به گزارش ایسنا، آسیب دیدگی ناحیه سر مشکلی است که برای ورزشکاران پیش می‌آید. این آسیب دیدگی خطرناک است. گاهی اوقات علائم این آسیب دیدگی بعد از روزها یا حتی سال‌ها مشاهده می‌شود. تشخیص این آسیب دیدگی بسیار سخت است بنابراین اخیرا تحقیقات زیادی در این باره صورت گرفته و تکنولوژی برای مقابله با آن به کار گرفته شده است.

کمپانی Triax Technologies محصولاتی تولید کرده که به تشخیص آسیب دیدگی ناحیه سر کمک می‌کند.

سیستم SIM-G سیستمی است که به دریافت اطلاعات بازیکنان تیم به هنگام بازی کمک می‌کند. دستگاه کوچکی بر روی هدبند ورزشکاران نصب می‌شود و در سمت دیگر مربیان می‌توانند متوجه ضرباتی که به سر بازیکنان وارد می‌شود، بشوند و در صورت نیاز از آن‌ها بخواهند تا بازی را ترک کنند.

این دستگاه در بین ورزشکاران دانشگاهی مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از مسئولان شرکت تولید کننده می‌گوید: بسیاری از والدین ورزشکاران به سراغ ما می‌آمدند و می‌خواستند از این دستگاه برای فرزندان خود خریداری کنند. ما دریافتیم که بهتر است یک دستگاه برای یک تیم بسازیم و یک ورژن بلوتوثی نیز برای هر فرد طراحی کنیم که در نهایت نام آن را SIM-P گذاشتیم.

با استفاده از SIM-P اکنون خانواده‌ها می‌توانند از سلامت فرزندان خود مطمئن شوند. نرم‌افزار مربوط به این دستگاه هم بر روی گوشی‌های اندروید و IOS قابل نصب است.

یکی از اهداف Triax کمک به خانواده‌ها برای اطمینان از سلامت فرزندان خود بوده است. بر روی این دستگاه‌ها شتاب سنج نیز نصب شده تا شدت ضربات اندازه‌گیری شود.

ضمنا این دستگاه‌ها به مربیان کمک می‌کند تا هد زدن شاگردان خود را تحت نظر داشته باشند و در صورت درست نبودن تکنیک ورزشکاران به آن‌ها نحوه درست هد زدن را آموزش بدهند.

طبق گزارش‌ها هر ساله 1.6 تا 3.8 میلیون آسیب دیدگی ناحیه سر اتفاق می‌افتد.

Triax پیش بینی کرده است که بیش از 5 هزار مصرف کننده در جهان خواهد داشت. در حال حاضر قیمت SIM-P به میزان 189 دلار است. هدبندهایی نیز برای نصب این سیستم بر روی آن‌ها به فروش می رسند که رنگ‌بندی‌های مختلفی دارند و ضد آب هستند. این هدبندها را در ورزش‌هایی همچون واترپلو و اسکی نیز می‌توان استفاده کرد.

یکی از مسئولان Triax می‌گوید: هدف ما افزایش سلامت مردم و فعال بودن آنهاست. ما امیدواریم که کودکان بتوانند ایمن و بدون خطر ورزش کنند.

انتهای پیام

کد N888522

وبگردی