آفتاب

فعالیت برخی کارگاه‌های تیرچه و بلوک خراسان‌شمالی در دامداری‌ها

فعالیت برخی کارگاه‌های تیرچه و بلوک خراسان‌شمالی در دامداری‌ها

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: درصد بالایی از کارگاه‌های ساخت تیرچه و بلوک در استان فاقد مجوز هستند.

علی اکبر رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، اظهار کرد: متاسفانه نحوه ساخت تیرچه و بلوک یکی از معضلات موجود در صنعت ساختمان در استان است. نحوه گرفتن مجوز برای راه‌اندازی کارگاه و کنترل آنها برای ما مشخص نیست.

وی با بیان اینکه مجوزها از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعطا شده است، ادامه داد: فرآیند اعطای این مجوزها برای ما به علت اینکه تعداد زیادی از این کارگاه‌ها، شرایط و امکانات ساخت تیرچه بلوک را ندارند، قابل قبول نیست. از سوی دیگر بسیاری از نیروهای کار فعال در این کارگاه از تخصص و تجربه کاری لازم برخوردار نیستند و از مشخصات این نوع کالاها آگاهی ندارند. علاوه بر آن روند ساخت تیرچه و بلوک در استان مدیریت شده نیست.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا جلوی کار واحدهای تولیدی تیرچه‌های غیراستاندارد گرفته نمی‌شود، توضیح داد: در این خصوص باید دستگاه‌های صادر کننده مجوز وارد عرصه شوند و از سوی دیگر بسیاری از آنان به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند و دیده نمی‌شوند. به عنوان مثال برخی دامداری خود را تبدیل به کارگاه کرده‌اند که قابل شناسایی نیست و تعدادی از این مکان‌ها فاقد حوضچه هستند که این امر ظلم به مصرف کننده است.

انتهای پیام

کد N888478

وبگردی