آفتاب
وزیر دفاع یونان:

برخی در اروپا خواهان سرنگونی سیپراس هستند

برخی در اروپا خواهان سرنگونی سیپراس هستند

وزیر دفاع یونان گفت در جریان نشست یکشنبه شب رهبران کشورهای حوزه پولی یورو، برخی از رهبران اروپایی در تلاش بوده اند تا الکسیس سیپراس نخست وزیر این کشور را سرنگون کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «پانوس کامنوس» بعد از دیدار با الکسیس سیپراس این اظهارات را بیان کرد. وی افزود که آلمان، هلند و کشورهای حوزه بالتیک فشار زیادی را بر روی الکسیس سیپراس در نشست یکشنبه شب وارد کرده اند.

وزیر دفاع یونان که همزمان رئیس حزب استقلال یونان است، تصریح کرد: سیپراس به طور مستقیم تهدید شد که بانک ها ورشکست شده یا سپرده های آنها تا قبل از طلوع آفتاب دوشنبه به طور کامل از آنها خارج خواهد شد.

کامنوس افزود: ما نمی توانیم با طرح های وام دهندگان موافقت کنیم. این در حالی است که در همه پرسی روز پنجم جولای بیش از ۶۰ درصد مردم یونان به پیشنهادهای وام دهندگان بین المللی برای دریافت بسته کمک های مالی «نه» گفتند.

با این حال در صبح روز دوشنبه، بعد از یک گفتگوی نفس گیر رهبران حوزه پولی یورو با مقامات دولت یونان برای ارائه یک بسته جدید کمک های مالی به آتن به توافق رسیدند.

پیشتر مارینا آلبیول یکی از نمایندگان چپگرای اسپانیایی در پارلمان اروپا گفته بود که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و برخی از رهبران حوزه پولی یورو قصد داشتند الکسیس سیپراس را به دلیل برگزاری همه پرسی روز پنجم جولای وادار به استعفا کنند.

گفتنی است یونان در جریان بحران جهانی اقتصادی سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ جزو کشورهایی بود که با بحران شدیدی مواجه شد. این کشور ۲۷۰ میلیارد دلار بدهی به وام دهندگان خود از جمله بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول و برخی از کشورهای اروپایی دارد.

 

 

کد N888393

وبگردی