آفتاب

بررسی اوضاع خاورمیانه موضوع دیدار لاوروف و هاموند

بررسی اوضاع خاورمیانه موضوع دیدار لاوروف و هاموند

وزیر امور خارجه روسیه و فیلیپ هاموند همتای انگلیسی اش درنشست مشترکی در وین اوضاع خاورمیانه و آفریقای شمالی را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف و فیلیپ هاموند در نشست مشترک خود، مسائل مهم بین المللی را با تمرکز بر اوضاع خاورمیانه و آفریقای شمالی و همچنین حل و فصل بحران اکراین بر اساس اجرای توافقنامه مینسک بررسی کردند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، طرفین همچنین تعدادی از مسائل مربوط به روابط دو جانبه را بررسی کردند. این در حالی است که اتحادیه اروپا با متهم کردن روسیه به دامن زدن به بحران اوکراین، تحریم هایی را علیه این کشور به اجرا گذاشته است.

با این حال مقامات مسکو ضمن رد این اتهام، بر مواضع خود در خصوص مداخله غرب در مسائل اوکراین پافشاری می کند. در همین راستا روز جمعه سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت باور به اینکه روسیه تحت فشار تحریم ها از تصمیم خود در خصوص کریمه عقب نشینی خواهد کرد، اشتباه بزرگ سیاست خارجی کشورهای اروپایی و آمریکاست.

گفتنی است وزرای امور خارجه روسیه و انگلیس به منظور شرکت در مذاکرات گروه ۱+۵ ( پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و آلمان) با ایران در حال حاضر در وین حضور دارند.

کد N888380

وبگردی