آفتاب

کمک های فوری سازمان بهداشت جهانی به استان عدن در یمن

کمک های فوری سازمان بهداشت جهانی به استان عدن در یمن

سازمان بهداشت جهانی از ارائه کمک های پزشکی فوری به استان عدن در یمن بعد از وخامت اوضاع انسانی و بهداشتی در این منطقه به خاطر نبود امنیت، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: کمک های پزشکی ضروری به استان عدن در ۶ کامیون و در قالب کاروان سازمان ملل ارائه شد. این کمک ها شامل ۴۶.۴ تن دارو و کمک های پزشکی برای بیش از ۸۴ هزار نفر در ۸ منطقه استان عدن است.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: گروه های امدادی این سازمان برای شناسایی افراد مبتلا به «مالاریا» و «تب دانگ» آزمایش های سریعی را انجام داده اند و از بیمارستان عدن برای از سرگیری درمان تب دانگ حمایت کرده اند.

در همین راستا «احمد شادول» نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن گفت: شرایط انسانی و بهداشتی در یمن هر روز وخیم تر می شود، در این میان اوضاع عدن بدتر از سایر نقاط است. بسیاری از مردم این استان به غذا، سوخت، آب آشامیدنی سالم و خدمات پزشکی دسترسی ندارند.

گفتنی است جمعه گذشته سازمان ملل متحد در یمن آتش بس انسانی اعلام کرد ولی درگیری های بعد از شروع آتش بس نیز ادامه دارد و جنگنده های عربستان مناطق مختلف یمن را بلافاصله بعد از اجرایی شدن آتش بس بمباران کردند.

احمد عسیر سخنگوی ائتلاف تحت رهبری عربستان در آستانه اجرایی شدن آتش بس اعلام کرد آتش بس انسانی برای ائتلاف الزام آور نیست. طبق اعلام سازمان ملل  متحد آتش بس تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و به منظور ورود کمک انسانی قابل تمدید نیز است.

کد N888360

وبگردی