آفتاب

اخراج یکی دیگر از فعالان سازمان ملل از سودان جنوبی

اخراج یکی دیگر از فعالان سازمان ملل از سودان جنوبی

یکی از دیپلمات‌های سازمان ملل مستقر در سودان جنوبی پس از انتشار گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در سودان جنوبی در اقدامی تلافی‌جویانه از این کشور اخراج شد. در این گزارش دولت سودان جنوبی به حملات گسترده علیه غیرنظامیان متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تصمیم اخراج مری کومینز، یکی از دیپلمات‌های سازمان ملل مستقر در سودان جنوبی در نشست کابینه دولت اتخاذ شد. کومینز رئیس هیات سازمان ملل در استان یونیتی سودان جنوبی است. پیش از اینها در ماه ژوئن هیات سازمان ملل در سودان جنوبی گزارشی درباره نقض حقوق بشر در این کشور از سوی نیروهای دولتی منتشر کرد.

در همین حال آتنی وک آتنی، سخنگوی رئیس‌جمهوری سودان جنوبی در این باره گفت، دولت از استان یونیتی درخواستی مبنی بر اخراج کومینز دریافت نکرده است.

در ماه مه، دولت سودان جنوبی همچنین یکی دیگر از فعالان سازمان ملل را از این کشور اخراج کرد. در همین حال سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اقدام دولت سودان جنوبی در اخراج این فعالان را محکوم کرد.

سودان جنوبی که روز پنجشنبه چهار سال از استقلالش می‌گذرد از دسامبر 2013 و همزمان با درگیری نیروهای دولتی با شورشیان تحت حمایت رئیس‌جمهور سابق درگیر است.

سودان جنوبی در سال 2011 مستقل شد و جدیدترین کشوری است که در جهان استقلال یافته است. اما این کشور جوان تنها پس از 18 ماه درگیر آشوب شد.

انتهای پیام

کد N888201

وبگردی