آفتاب

نخست‌وزیر ایتالیا، عبدالفتاح سیسی را رهبری "بزرگ" خواند

نخست‌وزیر ایتالیا، عبدالفتاح سیسی را رهبری "بزرگ" خواند

پس از انفجار خودروی بمب گذاری شده مقابل کنسولگری رم در قاهره، نخست وزیر ایتالیا ضمن تحسین اقدامات رئیس جمهوری مصر گفت: وی تنها رهبری است که می‌تواند مصر را نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا همچنین متعهد شد، رم پس از حمله روز یکشنبه که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، نخواهد ترسید.

در این حمله یک غیرنظامی کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.

وی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی "الجزیره" گفت: فکر می‌کنم عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر رهبر بسیار عالی و بزرگی است. صریحا به شما بگویم در حال حاضر مصر تنها با رهبری سیسی نجات خواهد یافت.

رنتزی افزود: این طرز تفکر و موضع شخصی من است و به دوستی‌ام با سیسی افتخار کرده و از او در راستای صلح حمایت خواهم کرد چرا که مدیترانه بدون مصر قطعا مکانی بدون صلح خواهد بود.

نخست وزیر ایتالیا روز شنبه پس از این حمله انتحاری در گفت‌وگویی با سیسی گفت: این دو کشور در مبارزه علیه تروریسم و تعصب در کنار یکدیگر خواهند ایستاد.

از دو سال پیش که افراط گرایان مبارزه علیه نیروهای امنیتی مصر را آغاز کرده‌اند، این حمله نخستین حمله به یکی از هیات‌های خارجی در این کشور است.

رنتزی در پاسخ به سوالات مربوط به دلیل احتمالی که ایتالیا هدف این حمله قرار گرفته گفت: من وارد بازی حدس و گمان نمی‌شوم. حملاتی از این قبیل می‌توانند جنبه‌های تصادفی داشته باشند و توانایی لجستیکی را برای هدف گرفتن یک کشور غربی نمایش دهند. اما این مساله که ایتالیا باید با عزم و اراده قاطع به این حملات واکنش نشان دهد، حتمی است. ما اجازه نمی‌دهیم که ترس در وجودمان رخنه کند.

وی در ادامه مصاحبه با شبکه تلویزیونی "الجزیره" گفت: برای مصر بسیار مهم است که آزادی رسانه‌ای را تضمین کند تا خبرنگاران بتوانند در امنیت فعالیت کنند.

انتهای پیام

کد N888185

وبگردی