آفتاب
نبیه بری تأکید کرد؛

تأثیر مثبت توافق هسته‌ای ایران و غرب بر تحولات لبنان و یمن

تأثیر مثبت توافق هسته‌ای ایران و غرب بر تحولات لبنان و یمن

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ در وین تصریح کرد: موفقیت این مذاکرات تأثیر بسزایی در روند تحولات لبنان و یمن خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان با اشاره به مذاکرات فشرده کنونی میان ایران و کشورهای 1+5 برای دستیابی به توافق هسته ای تصریح کرد: لبنان و یمن از اولین کشورهایی خواهند بود که از موفقیت مذاکرات هسته ای ایران سود خواهند برد.

وی در این زمینه اظهار داشت: امروز جنگ یمن به یک اهرم فشار برای کشورهایی که آن را به راه انداختند، تبدیل شده است و حل موضوع هسته ای ایران می تواند مقدمه ای برای پایان جنگ در یمن باشد.

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: بدون شک توافق هسته ای ایران و غرب می تواند به وجود برخی بحران ها در لبنان پایان دهد.

گفتنی است، نبیه بری حدود دو هفته پیش نیز تأکید کرده بود که در صورت حصول توافق میان دو طرف، این مسأله تأثیر مثبتی بر روند تحولات منطقه خواهد داشت.

وی در این خصوص همچنین تصریح کرده بود: اینطور که به نظر می رسد، مذاکرات میان ایران و کشورهای ۱+۵ به خوبی پیش می رود و اگر توافقی میان دو طرف حاصل شود، این توافق بر روند تحولات منطقه از جمله تحولات لبنان، یمن و روابط ایران و عربستان تأثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

کد N888112

وبگردی