آفتاب
در پی انفجار انتحاری بوکوحرام؛

جمهوری چاد نسبت به استفاده از روبنده هشدار داد

جمهوری چاد نسبت به استفاده از روبنده هشدار داد

پس از انفجار انتحاری بوکوحرام در پایتخت جمهوری چاد که 15 کشته برجای گذاشت، پلیس این کشور نسبت به مساله استفاده از روبنده هشدار داد و اعلام کرد: هر کس از این پوشش استفاده کند، دستگیر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، انفجار انتحاری روز شنبه در بازاری در انجامنا پایتخت جمهوری چاد توسط یک مرد در شمایل زنی با روبنده بود که 80 زخمی برجای گذاشت و باعث وحشت فراوان شد.

سخنگوی پلیس ملی جمهوری چاد گفت: این حمله کاملا منع استفاده از روبنده را توجیه می‌کند و حال تمام جمعیت چاد باید به این مساله احترام بگذارند و آن را عمل کنند. هر کس که از این مساله سرباز بزند، به صورت خودکار دستگیر می‌شود و قانون علی او به اجرا در می‌آید.

این عامل انتحاری کمربند انفجاری خود را حین توقف در یک ایست بازرسی و امنیتی در مدخل بازار اصلی پایتخت جمهوری چهاد منفجر کرد.

چاد استفاده از روبنده را منع کرده و پس از نخستین حمله بوکوحرام، پایتخت نیجریه در ماه گذشته میلادی، تدابیر امنیتی خود را افزایش داده و مواضع این شبه نظامیان را بمباران کرده است.

بوکوحرام مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت. حملات مرگبار این گروه از 2009 دست کم 15 هزار کشته و بیش از 5 / 1 میلیون بی‌خانمان برجای گذاشته است.

انتهای پیام

کد N888090

وبگردی