آفتاب
یک عضو نزدیک به هیأت مذاکره کننده ایران:

هیچ کس به تمدید مذاکرات فکر نمی‌کند

هیچ کس به تمدید مذاکرات فکر نمی‌کند

یک عضو نزدیک به هیأت مذاکره کننده هسته‌ای ایران، گفت: هیچ کس به تمدید فکر نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک عضو نزدیک به هیأت مذاکره‌کننده ایرانی که در وین حضور دارد در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: همه مذاکره‌کنندگان برای گرفتن نتیجه در امروز تلاش می‌کنند و هیچ کس به تمدید مذاکرات فکر نمی‌کند.

وی همچنین نوشت: اما هنوز اراده سیاسی لازم است.

به گزارش ایسنا، رایزنی‌های هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 با ورود به هفدهمین روز خود هم اکنون با حضور هیأت‌های مذاکره کننده تمام طرف‌ها در وین در جریان است.

وزیران خارجه 1+5 که اکنون به جز فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس همگی در وین به سر می‌برند پیش از ظهر امروز در نشست داخلی و با حضور فدریکا موگرینی دیدار کردند.

با آمدن وزیر خارجه چین به وین و در حالی که فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در راه وین است گمانه‌زنی‌ها درباره پایان دادن به اختلاف‌ها و مشکلات باقی مانده شدت گرفته است. برخی معتقدند شاید کار به بامداد سه‌شنبه بکشد و برخی دیگر می گویند شاید صبح چهارشنبه.

با این حال مذاکرات هسته‌ای دیگر قابل پیش بینی نیست. بزرگترین رسانه های دنیا هر روز تیتر می زنند امروز کار تمام می شود و دوباره فردا می‌شود و تیتر دیگری.

اینجا تقریبا همه می‌دانند که توافق شدنی است اما فقط منتظر زمان اعلام آن هستند.

بیش از 1+5 این ایران است که خواهان تمدید مذاکرات نیست چون تجربه دو سال مذاکره نشان داده 1+5 به ویژه آمریکا قابل اطمینان نیست و از حرف خود باز می‌گردد.

انتهای پیام

کد N888022

وبگردی