آفتاب

حزب‌الله لبنان: مبارزه با اسرائیل در راس اولویت‌های ماست/ سرنگونی نظام سوریه ممکن نیست

حزب‌الله لبنان: مبارزه با اسرائیل در راس اولویت‌های ماست/ سرنگونی نظام سوریه ممکن نیست

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تاکید بر اینکه سوریه از مرحله خطر عبور کرده و دیگر کسی نمی‌تواند نظام این کشور را سرنگون کند گفت: حزب‌الله حتی پس از توافق هسته‌ای ایران و غرب، باز هم مبارز اول صف کسانی است که خواهان محو اسرائیل از روی زمین هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با " رادیو نور" تاکید کرد: جنگ در ارتفاعات عرسال یا الزبدانی برای از بین بردن خطرات تکفیری‌ها و اقدامات آن‌ها در منطقه است. تکفیری‌ها در ارتفاعات عرسال و الزبدانی در داخل قفسی هستند و نمی‌توانند هیچ کاری بکنند و یا معامله‌ای را تغییر بدهند و در واقع داعش در مسیر اشغالگری قرار دارد و حزب‌الله در مسیر آزادسازی و تفاوت زیادی وجود دارد میان آن کسی که اشغال می‌کند و آن کسی که آزاد می‌کند.

وی در خصوص بازدید اخیرش از مبارزان حزب‌الله در قلمون گفت: این مبارزان شخصیت‌های ممتازی هستند و ایثارشان هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. آن‌ها الگوی خوبی هستند که مبارزان جهان می‌توانند به آن‌ها اقتدا کنند.

نعیم قاسم ضمن تاکید بر اینکه مقاومت به خودی خود قدرتمند است گفت: حزب‌الله توانست پیشروی تکفیری‌ها و تروریسم را در دروازه‌ سوریه متوقف کند. سوریه از خطر عبور کرده است و سرنگونی نظام این کشور دیگر امکان ندارد.

وی گفت: مبارزه ما با تکفیری‌ها بخشی جدایی ناپذیر از طرح مقاومت برای مقابله با اسرائیل است. مبارزه با اسرائیل در راس اولویت‌های ماست؛ چرا که تکفیری‌ها شاخه‌ای از شاخه‌های اسرائیل هستند. ما زمانی که در سوریه می‌جنگیم از مقاومت در لبنان و نظام مقاومی که در کنار ما ایستاده است حمایت می‌کنیم و این گذرگاه واقعی برای مقابله با اسرائیل است. حزب‌الله حتی پس از توافق هسته‌ای میان ایران و غرب نیز مبارز اولی باقی خواهد ماند که خواهان محو اسرائیل از روی زمین است.

معاون دبیرکل حزب‌الله ضمن اشاره به اینکه گفت‌وگوهای دائمی میان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح وجود دارد گفت: میشل عون با مذاکرات نتیجه بخش و نه مذاکرات صوری موافق است و ما نیز از وی حمایت می‌کنیم. باید به میشل عون حقوق قانونی‌اش داده است. چرا که این مرحله مرحله بازگرداندن حقوق به افراد و تقویت مشارکت و جست‌وجوی راه‌های حل بحران‌ها در منطقه است.

وی افزود: سید حسن نصرالله و میشل عون در خصوص مقاومت و بحران سوریه یک نظر واحد دارند. آن‌ها همچنین به وحدت و ثبات ایمان دارد اما برخی مسائل نیاز به امتیازدهی مشترک از سوی دو طرف دارد.

انتهای پیام

کد N887985

وبگردی