آفتاب

آشتیانی: جامعتین وارد مصادیق انتخاباتی نمی‌شوند

آشتیانی: جامعتین وارد مصادیق انتخاباتی نمی‌شوند

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که اصولگرایان قدم‌های موثری برای دستیابی به وحدت برداشته‌اند گفت که نقش جامعتین در انتخابات آینده مجلس نقش ارشادی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضا آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تحرکات اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم، اظهار کرد: همان افرادی که معمولاً در دوره‌های قبل هم دست‌اندرکار بودند الان هم مرتب در تهران، استان‌ها و شهرستانها جلساتی دارند. مثلاً آقای تقوی چند جلسه خوب و مهم برگزار کرد و الان تقریباً هر هفته جلسه دارند. ایشان با آقایان دیگر از رهپویان و ایثارگران هم مرتب جلسه دارند و به تفاهمات بالای 70-80 درصد رسیدند که هسته مرکزی در تهران باشد و در سراسر کشور کارهایی که می‌شود نشأت گرفته ازاین هسته مرکزی باشد و وحدت صددرصدی ایجاد شود.

وی افزود: تا به حال قدم‌هایی که در جهت ایجاد وحدت بین اصولگرایان برداشته شده، قدم‌های خوبی بوده است. اینها مرتب با هم می‌نشینند و راهکارهای خوبی برای رسیدن به وحدت ارائه کرده‌اند و به نتایج خوبی رسیده‌اند. فکر می‌کنم در آینده هم بهتر می‌شود که در کل کشور تشکل‌هایی که برای فعالیت ایجاد می‌شود از یک هسته مرکزی در تهران نشأت بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس درباره نقش جامعتین در دستیابی اصولگرایان به وحدت نیز تصریح کرد: احتمالاً در مصادیق به این شکل نخواهد بود که جامعتین وارد میدان شود اما در هدایت و ارشاد و راهنمایی تشکل‌های اصولگرا برای رسیدن به وحدت حتماً نقش جامعتین نقش پررنگی خواهد بود.

آشتیانی با پیش‌بینی ورود اصلاح‌طلبان به عرصه رقابت‌های انتخابات مجلس دهم نیز گفت: اصولگرایان باید با هم منسجم باشند که حداقل خودشان با هم اختلاف نداشته باشند و جزیره‌ای کار نکنند که لطمه بخورند بلکه به انسجام و وحدت خوبی برسند که بتوانند با اصلاح‌طلبان رقابت کنند.

انتهای پیام

کد N887776

وبگردی