آفتاب

رئیس پارلمان عراق: حکمت امیر و مردم کویت مانع بروز فتنه شد

رئیس پارلمان عراق: حکمت امیر و مردم کویت مانع بروز فتنه شد

رئیس پارلمان عراق در سفر به کویت با امیر و رئیس پارلمان این کشور دیدار و تاکید کرد که حکمت و درایت امیر کویت و هوشیاری مردم مانع فتنه در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الرای العام کویت، سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق که با هدف دستیابی به حمایت کشورهای منطقه‌ از میزبانی بغداد برای کنفرانس روسای پارلمان کشورهای اسلامی سفری دوره‌ای را آغاز کرده است، در دیدار با مرزوق الغانم، همتای کویتی خود عملیات تروریستی اخیر در این کشور را محکوم و آن را اقدامی شنیع دانست که با اسلام هیچ ارتباطی ندارد.

وی تاکید کرد: انفجار اخیر در مسجد امام صادق (ع) شر و بدی بود که تروریست‌ها از طریق آن می‌خواستند در کویت فتنه بپا کنند اما حکیت و درایت امیر کویت و هوشیاری مردم جلوی این فتنه را گرفت.

جبوری تصریح کرد: کویت از طریق اقدامات امنیتی ویژه و وحدت ملی با تروریسم مقابله کرد. ما نیز همبستگی مردم و دولت خود را با کویت علیه تروریسم اعلام می‌کنیم.

سلیم جبوری با صباح الاحمد جابر الصباح، امیر کویت نیز دیدار و با وی در خصوص تحکیم روابط میان دو کشور از طریق پارلمان‌ها برای مقابله با چالش‌های مشترک بحث و گفت‌وگو کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان عراقی اعتماد زیادی به کویت برای کمک به بغداد به ویژه در امور آوارگان دارند، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات کویت و عراق موجب تحقق منافع دو کشور شود.

انتهای پیام

کد N887609

وبگردی