آفتاب
احمدرضا درویش مطرح کرد:

قرابت محتوایی دلیل رونمایی از فیلم رستاخیز» در نمایشگاه قرآن

قرابت محتوایی دلیل رونمایی از فیلم رستاخیز» در نمایشگاه قرآن

کارگردان فیلم سینمایی رستاخیز و پیش از رونمایی از فیلمش در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، دلیل انتخاب این فضا را قرابت محتوایی فیلم با فضای نمایشگاه قرآن دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر،  مراسم رونمایی از فیلم «رستاخیز» امروز دوشنبه ۲۲ تیرماه ساعت ۱۸ در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

احمدرضا درویش، کارگردان این فیلم مذهبی با اشاره به دلیل انتخاب نمایشگاه قرآن به عنوان محل رونمایی از فیلم گفت: نمایشگاه قرآن از روح قرآنی برخوردار است، فیلم رستاخیز نیز قرابت زیادی با روح قرآن دارد. در واقع یکی از منابع مهم در فیلم رستاخیز خود کلام خداوند و مهمترین منبع تحقیقی فیلم رستاخیز خود قرآن بوده است.

این کارگردان سینما اظهار کرد: با توجه به این مسئله به این نتیجه رسیدیم که تقدس نمایشگاه  قرآن و نزدیکی که فعالیت‌های نمایشگاه با محتوای فیلم رستاخیز دارد، هم افزایی ایجاد می‌کند و این امکان به وجود می‌آید که بهره بیشتری از فضا ببریم.

به گفته درویش نمایش فیلم، تجلیل از خدمتگزاران عرصه هنر عاشورایی و صرف افطار، برنامه‌هایی است که برای رونمایی از فیلم رستاخیز در نظر گرفته شده است.

 درویش گفت: برای شرکت در برنامه از افراد زیادی دعوت شده است، بانی برگزاری مراسم حوزه اندیشه و هنر اسلامی است که پخش فیلم رستاخیز را هم به عهده دارد.

در این مراسم داود فتحعلی بیگی پژوهشگر تعزیه و نمایش‌های آیینی و سنتی، کرمعلی شیرازی خوشنویس و راوی نهضت امام حسین(ع) درعرصه هنرهای تجسمی، محمدرضا سنگری نویسنده در حوزه ادبیات عاشورایی، حسین فدایی حسین نویسنده و کارگردان نمایش‌های عاشورایی در حوزه هنرهای نمایشی، شهرام اسدی و احمدرضا درویش کارگردان فیلم‌هایی با موضوع نهضت سیدالشهدا(ع) در این مراسم مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

«رستاخیز» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش، تهیه‌کنندگی تقی علیقلی زاده و مدیریت تولید علی قائم‌مقامی ساخته شده است. فیلم در کنار حضور تعداد زیادی از بازیگران ایرانی از حضور ۷ هنرپیشه خارجی نیز بهره برده است.  

کد N887550

وبگردی