آفتاب

آمریکا به دنبال استقرار پهپاد در شمال آفریقا برای مبارزه با داعش در لیبی

آمریکا به دنبال استقرار پهپاد در شمال آفریقا برای مبارزه با داعش در لیبی

روزنامه وال استریت ژورنال امروز (دوشنبه) به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، واشنگتن مذاکراتی را با تعدادی از کشورهای شمال آفریقا آغاز کرده تا با هدف نظارت بر فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در لیبی، پهپادهایی را در خاک این کشورها مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از مقامات ارشد دولت واشنگتن گفت: یک پایگاه در شمال آفریقا نزدیک به محل اصلی فعالیت‌های داعش در لیبی به آمریکا کمک می‌کند تا ضعف‌های موجود در رابطه با آنچه که در آنجا رخ می‌دهد را رفع کند.

وی افزود: در حال حاضر تلاش می‌کنیم به برخی از چالش‌های اطلاعاتی مهم رسیدگی کنیم.

با این حال این مقام از کشورهای آفریقایی که با آمریکا در حال مذاکره هستند، نامی نبرد. براساس گزارش وال استریت ژورنال، تاکنون هیچ‌یک از این کشورهای آفریقایی با استقرار پایگاه پهپادی آمریکا موافقت نکرده‌اند.

این منبع گفت: کشورهای شمال آفریقا نگرانند که اگر پیشنهاد واشنگتن را بپذیرند، داعش در خاک کشورهایشان دست به حملات تروریستی بزند.

گروه تروریستی داعش کنترل بخش از عراق و سوریه را به دست گرفته و حملات خشونت‌آمیز و وحشیانه خود را در لیبی، یمن و دیگر کشورهای سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا توسعه داده است.

آمریکا نیز رهبری ائتلاف ضدداعش متشکل از 60 کشور را به عهده دارد. این ائتلاف از اوت سال 2014 میلادی بیش از 5100 حمله هوایی علیه مواضع داعش را در عراق و از سپتامبر سال 2014 میلادی در سوریه انجام داده است.

انتهای پیام

کد N887397

وبگردی