آفتاب

موضع‌گیری سعد حریری علیه حزب‌الله

موضع‌گیری سعد حریری علیه حزب‌الله

سعد الحریری در اظهاراتی گستاخانه با موضع گیری‌ در برابر حزب‌الله لبنان مدعی شد: آرامش لبنان در توقف "دخالت‌های گسترده" در جنگ سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الشروق، سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان و رهبر جریان المستقبل در اظهاراتی با حمله به حزب‌الله لبنان و طرح این ادعا که کلید آرامش لبنان توقف "دخالت‌های گسترده" در جنگ سوریه است، گفت: حمایت لبنان در مقابل فتنه‌ها بر هر موضوعی اولویت دارد و این همان سیاستی است که ما با وجود همه انتقادات، آن را ادامه خواهیم داد.

وی به مبارزات نیروهای حزب‌الله در کنار نیروهای دولت سوریه از ابتدای سال 2013 اشاره کرد و مدعی شد که حضور حزب‌الله در جنگ سوریه به "روابط برادارنه میان سوریه و لبنان" ضربه می‌زند.

حریری افزود: ما در موضع مخالفت کامل با جنگ پیشگیرانه علیه تروریسم نیستیم، اما میان مشارکت لبنان در جنگ علیه تروریسم با ارتش و قوایی که تحت نظر دولت باشند و تک‌روی یک گروه مسلح در مشارکت در جنگی خارج از مرزهای لبنان فرق زیادی وجود دارد.

وی به اظهارات اخیر سید حسن نصرالله در روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: راه فلسطین از زبدانی و دمشق نمی‌گذرد.

درباره مساله ریاست جمهوری لبنان نیز حریری گفت: مردم لبنان نباید منتظر تحولات سوریه و نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران برای تعیین رئیس جمهور جدید باشند، ما گزینه‌ای جز پایبندی به قوانین و ادامه مذاکرات سیاسی برای رسیدن به تفاهم درباره مسائل مورد اختلاف نداریم. درهای مذاکره به روی همه باز است.

انتهای پیام

کد N887372

وبگردی