آفتاب
نخست وزیر یونان:

برای رسیدن به تفاهم به بروکسل آمده ام

برای رسیدن به تفاهم به بروکسل آمده ام

«الکسیس سیپراس» با بیان این که برای رسیدن به تفاهم به بروکسل رفته است، گفت بر حفظ اروپای یکپارچه و متحد پافشاری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، الکسیس سیپراس در کنفرانس مطبوعاتی که پیش از نشست سران اتحادیه اروپا برگزار شد، عنوان کرد: طرف یونانی آماده رسیدن به تفاهم است و در صورتی که تمام طرف ها تفاهم داشته باشند رسیدن به توافق ممکن است.

دفتر نخست وزیر یونان با اعلام این مطلب از قول سیپراس تصریح کرد: شایسته است که تمام طرف ها در زمینه رسیدن به توافق پیرامون بسته نجات ۳ ساله یونان اتفاق نظر داشته باشند. در این بیانیه آمده است، سیپراس در تماس تلفنی با «جک لو» وزیر خزانه داری آمریکا در مورد بحران یونان تاکید کرده که کشورش تمایل دارد با طرف های اروپایی به توافق برسد.

سیپراس اجرایی شدن توافق را به احترام به ملت یونان و توجه به چالش هایی که این کشور طی ۵ سال گذشته با آن مواجه بوده، منوط کرده است. این در حالی است که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه پیش از شروع نشست سران اروپا، با بیان اینکه پاریس با تمام توان تلاش خواهد کرد یونان در منطقه یورو باقی بماند، افزود: موضوع تنها مربوط به آینده یونان نیست بکله متعلق به آینده کل اروپاست.

با این حال آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با تأکید بر اینکه در همه زمینه ها با یونان نمی توان به توافق رسید، یادآور شد: آتن مقبولیت خود را از دست داده است و مذاکرات پیش رو بسیار دشوار خواهد بود.

کد N887121

وبگردی