آفتاب

هاموند وین را ترک کرد

هاموند وین را ترک کرد

شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرد: وزیر امور خارجه انگلیس حدود یک ساعت پیش شهر وین را ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از شبکه بی بی سی، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس محل مذاکرات را در شهر وین ترک کرد و به کشورش بازگشت.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع خبری در وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد،‌ سرگئی لاوروف قرار است امشب وارد شهر وین شود تا در مذاکرات هسته ای حضور پیدا کند.

برخی گمانه زنی ها نیز حاکی از این هستند که وانگ یی،‌ وزیر امور خارجه چین نیز احتمالا امشب به وین سفر می کند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران در وین با اشاره به نشست شب گذشته‌اش با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نشست بسیار خوب و مثبتی داشتیم. فکر می‌کنم که به اتخاذ تصمیمات واقعی نزدیک می‌شویم. بنابراین از آنجایی که تنها چند کار سخت برای انجام دادن وجود دارد من هنوز امیدوارم.

روز شنبه در حقیقت پانزدهمین روزی بود که کری برای ادامه رایزنی ها در وین حضور داشت که این طولانی ترین مدتی محسوب می‌شود که وی تاکنون به عنوان وزیر امور خارجه در یک سفر خارجی بوده است. مهمتر این است که این مدت زمان حتی از روزهایی که به دلیل شکستگی پایش در بیمارستان سپری کرده بود طولانی تر است.

وی تا به حال در وین بیش از 50 بار با همتای ایرانی اش دیدار کرده است و انتظار می رود که این رایزنی‌ها به زودی به سرانجام برسد و یک توافق هسته‌ای بلند مدت میان تهران و قدرت های جهانی حاصل شود.

انتهای پیام

کد N887002

وبگردی