آفتاب

تجلیل از پاسداران حجاب و عفاف در سفارت ایران در اردن

تجلیل از پاسداران حجاب و عفاف در سفارت ایران در اردن

با حضور ایرانیان مقیم اردن ، طی مراسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اردن از پاسداران حجاب و عفاف تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجتبی فردوسی پور سفیر کشورمان در این مراسم ضمن سخنانی به تشریح مقام والای زن در اسلام پرداخت و از بانوان ایرانی به عنوان نمونه های بارزی یاد کرد که ضمن حفظ حجاب در سطوح مختلف اجتماع، به ایفای نقش کلیدی خود می پردازند.

در این مراسم که ایرانیان مقیم به اتفاق خانواده خود و نیز اعضای سفارت کشورمان، حضور یافته بودند از سرکار خانم فریبا حسینی با اهدای لوح تقدیر، به عنوان بانوی نمونه در زمینه حجاب و عفاف قدردانی به عمل آمد.

وی ضمن داشتن پست مدیریتی، به عنوان یک متخصص موفق، حضور فعالی در زمینه کاری خود دارد.

همچنین در این مراسم جمعی از جراحان، پزشکان و متخصصین اردنی که فارغ التحصیل دانشگاههای ایران هستند شرکت داشتند.

در این مراسم از سوی این متخصصین پیشنهاد تشکیل "انجمن اردنی های فارغ التحصیل ایران" مطرح شد که مورد استقبال سفیر کشورمان و حضّار قرار گرفت.

در ابتدای این مراسم محمد رضا احمدی یکی از حافظان برجسته قرآن کریم که برای شرکت در مسابقات بین المللی حفظ قرآن کریم در اردن به سر می برد به تلاوت آیاتی در زمینه حجاب پرداخت.

شرکت‌کنندگان در این مراسم که با ضیافت افطاری همراه بود آخرین جمعه ماه رمضان که به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده را گرامی داشته و بر پایبندی به آرمانهای انقلاب اسلامی تاکید نمودند.

گفتنی است 21 تیرماه سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد مقدس علیه کشف حجاب در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز «عفاف و حجاب» نامگذاری شده است و آیت‌الله صافی گلپایگانی در این ارتباط مرقوم داشته : رکن اصیل «حجاب»، اساس و پایه‌ای است که بانوان مسلمان در جهان به آن ممتاز هستند و کرامت و شرافتی است که به آن افتخار می‌کنند.

انتهای پیام

کد N886963

وبگردی