آفتاب

بازداشت مجدد دبیرکل سابق جمعیت "وعد" بحرین + واکنش جمعیت الوفاق و جمعیت وعد

بازداشت مجدد دبیرکل سابق جمعیت "وعد" بحرین + واکنش جمعیت الوفاق و جمعیت وعد

مسوولان امنیتی بحرین یکی از رهبران جمعیت مخالف کار ملی دموکرات «وعد» را به اتهام «تشویق به انزجار از نظام» بازداشت کردند، این در حالی است که تنها چند هفته از آزادی این رهبر مخالف گذشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، مسوولان امنیتی بحرین پس از بازداشت «ابراهیم شریف»، دبیرکل سابق جمعیت وعد، دومین جمعیت بزرگ مخالف بحرین بازجویی از وی را آغاز کردند.

وی به تشویق به انزجار از نظام و اهانت به آن متهم و به مدت 48 ساعت بازداشت شده تا از وی بازجویی به عمل آید.

اما ابراهیم شریف تمامی اتهامات را رد و تاکید کرده است که وی پیش از بازداشتش در مارس 2011 خواهان اصلاحات بوده است و پس از آزادی‌اش در نوزدهم ژوئن گذشته نیز همچنان برای اصلاحات در کشور تلاش می‌کند.

وی تاکید کرد که پس از حدود پنج سال حبس به دلیل ارائه نظرات سیاسی خود دیگر دلیلی برای بازداشت مجددش وجود ندارد.

جمعیت وعد نیز اعلام کرد: بازداشت شریف تلاش برای از بین بردن حق آزادی بیان است. اگر نظام سیاسی کشور در اجرای قانون اساسی و احترام به آزادی بیان جدی است باید حق اظهارنظر و انتقاد از سیاست و برنامه‌های دولت را به شهروندان بدهد و به آن اتهامات بی‌جا وارد نکند.

جمعیت وعد خواهان آزادی فوری ابراهیم شریف و رفع تمامی اتهامات از وی شد و اعلام کرد که این جمعیت همچنان به مبارزه مسالمت‌آمیز به خاطر تحقق حقوق مشروع مردم بحرین در آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی ادامه می‌دهد.

ابراهیم شریف ژوئن گذشته 9 ماه قبل از اتمام مجازات پنج ساله زندان خود آزاد شد. وی در سال 2011 همراه با 21 تن از دیگر رهبران مخالفان آل خلیفه از سوی دادگاه نظامی به پنج سال زندان محکوم شد.

همچنین حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین از بازاشت مجدد ابراهیم شریف انتقاد کرد.

الدیهی در توییتر نوشت: هر گونه بازداشت اصلاح‌طلبان تنها موجب افزایش انزجار و طایفه‌گرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: نظام بحرین از ضعفش پرده برداشت که تحمل هیچ گونه آزادی بیان و عقیده را ندارد به همین دلیل ابراهیم شریف، مجید میلاد و دیگر مبارزان را بازداشت می‌کند.

انتهای پیام

کد N886605

وبگردی