آفتاب

مذاکرات دشوار یونان برای ماندن در یورو

مذاکرات دشوار یونان برای ماندن در یورو

وزرای دارایی منطقه یورو به آتن هشدار دادند که از آخرین فرصت‌های مذاکرات نفس گیر برای رسیدن به توافق استفاده کند و تاکید کردند که گفت‌وگوهای دشواری پیش رو خواهد بود. آنها همچنین آتن را مسبب از بین بردن اعتماد دانستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که وزرای اروپایی قصد دارند طرح اصلاحات جدید الکسیس سیپراس، نخست وزیر چپ‌گرای یونان را محک بزنند، آلمان سختگیر ساز تردید را کوک کرده است. اصلاحات دولت آتن به منظور دریافت سومین بسته نجات مالی به ارزش بیش از 80 میلیارد یورو (89 میلیارد دلار) است. اما فرانسه و برخی کشورهای کوچکتر بر این باورند که فرصت مناسبی برای مذاکرات بر روی پیشنهادهای جدید آتن مبنی بر کاهش حقوق بازنشستگی و افزایش مالیات‌ها به وجود آورده است. وولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان در راه سفر به بروکسل در جمع خبرنگاران گفت: قطعا مذاکرات دشواری پیش روی خواهیم داشت. طی چند ماه گذشته امیدها به طور کلی نابود شد. قطعا ما نمی‌توانیم دل به وعده‌ها ببندیم.

یک منبع آگاه اروپایی اعلام کرد، وزارت دارایی آلمان طرحی را در دست دارد که به موجب آن اگر یونان نتواند پیشنهادهای خود را ارتقا دهد، باید ظرف مدت پنج سال از یورو خارج شود.

یروئن دیسلبوئم، وزیر دارایی هلند که ریاست گروه اروپایی را نیز عهده دار است، بر لزوم اعتمادسازی تاکید کرده است. این اظهارات شش ماه پس از مذاکرات بی‌وقفه و بی‌نتیجه برسر بدهی‌های یونان و رفراندوم ناگهانی آتن مطرح می‌شود که در آن مردم یونان یکپارچه شرایط وام دهندگان خارجی را رد کردند.

وی گفت: رویکرد آتن نقش بسزایی در احیای اعتمادها ایفا می‌کند. آیا می‌توان به سخنان دولت یونان که وعده می‌دهد اطمینان کرد؟

انتهای پیام

کد N886142

وبگردی