آفتاب
گرامیداشت روز جهانی قدس در چند شهر برزیل

سفیر ایران در برزیل: کمک به تحقق آرمان ملت فلسطین جزء راهبردهای اصلی ایران است

سفیر ایران در برزیل: کمک به تحقق آرمان ملت فلسطین جزء راهبردهای اصلی ایران است

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در چند شهر برزیل از جمله شهرهای برازیلیا ، سان پائولو کورتیبا و فوز ایگواسو با حضورمسلمان روزه دار ، دوستداران فلسطین ، شخصیت های سیاسی و اجتماعی و مذهبی با شکوه خاصی برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ،در برازیلیا ( پایتخت برزیل ) این مراسم با برگزاری سمیناری تحت عنوان " سمینار ملی همبستگی با مردم فلسطین " با حضورچند تن از سفرا و دیپلماتهای مقیم ، نمایندگان و طرفداران جنبش های سیاسی ،اجتماعی و مردمی ، اصحاب رسانه های جمعی ، مسلمانان و دوستداران ملت فلسطین و ... در سالن اجتماعات یکی از ساختمان های فرمانداری برازیلیا برگزار شد .

در این مراسم سخنرانان به ابعاد مختلف موضوع فلسطین و تاریخچه اشغال آن توسط رژیم اشغالگر قدس و جنایات آن رژیم در کشتار زنان ، کودکان و مردم مظلوم فلسطین ، ویرانی خانه و کاشانه و زیرساخت های آن کشور پرداختند .

همه سخنرانان در بخشی از سخنرانی خود به نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره ) رهبرکبیر انقلاب اسلامی ایران اشاره و این نامگذاری را در زنده نگهداشتن آرمان فلسطین و قدس شریف و حمایت جهانیان ازمردم سمتمدیده فلسطین بسیار مهم و تاریخی عنوان کردند .

محمدعلی قانع زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل طی سخنانی در این مراسم ،به ابعاد تاریخی اشغال فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل با حمایت قدرتهای استکباری و جنایات آن رژیم در سرزمین های اشغالی علیه مردم ستمدیده فلسطین اشاره کرد .

وی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد : . موضوع فلسطین یکی از طولانی ترین منازعات تاریخی و درعین حال یکی ازغم انگیزترین آنها می باشد. اشغال سرزمین ملت فلسطین توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی نقطه آغازین جنگ ها و بحرانهائی در منطقه شد که هنوز هم ادامه دارد . حمایت های همه جانبه وکورکورانه غرب از سیاست های جنگ طلبانه و آتش افروزانه این رژیم جعلی که در قالب عدم مبارزه جدی با گروه های افراطی و تروریستی وحمایت های مستقیم و غیر مستقیم تسلیحاتی و مالی آن از گروه های تروریستی و تکفیری، همچون جبهه النصره و داعش بروز یافته است ، طی سال های اخیر موجب کشته شدن هزاران انسان بی گناه و ویرانی خانه و کاشانه آنها و تاسیسات زیربنائی در کشورهای سوریه ، عراق ، یمن و تعدادی دیگر از کشورها گردیده است .

قانع زاده در ادامه افزود : رژیم اشغالگر قدس که موقعیت و بلکه هویت خود را در معرض خطر جدی می بیند، راهبرد مبتنی بر تحریف واقعیات تاریخی، عادی سازی اشغالگری و تجاوز،منحرف ساختن افکار عمومی از موضوع فلسطین و به فراموشی سپردن آرمان قدس، ایجاد رعب و وحشت و ناامیدی،مقابله همه جانبه با مقاومت ، تثبیت و تعمیق اختلافات و منازعات بین کشورهای منطقه و ملت های مسلمان را در پیش گرفته است .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا، کمک به تحقق آرمان ملت فلسطین ، برای احقاق حق مشروع خود را جزء شعارها و راهبردهای اصلی خود قرار داده است. اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال به عنوان "روز جهانی قدس"از سوی حضرت امام خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران برای ابراز همبستگی همه ملت های آزادی خواه در حمایت از ملت مظلوم فلسطین بوده است. در حقیقت"روز قدس"، روزی است که هرسال آزادی خواهان وظلم ستیزان جهان فرا خوانده می شوند تا دربرابراین ظلم بزرگ و تاریخی درحق ملت فلسطین فریاد برآورند و خواستار اجرای عدالت گردند.

به گزارش ایسنا ، معاون سفارت فلسطین در برازیلیا، بتو آلمیدا از روزنامه نگاران فعال و دوستدار انقلاب اسلامی ایران ونماینده تله سور ( تلویزیون جنوب ) در برزیل ، آقای آسیلینو ریبیرو معاون جنبش های اجتماعی استانداری پایتخت ، نمایندگان سفارتخانه های نیگاراگوئه ، روسیه ، کره شمالی ، ونزوئلا و کوبا ، جند تن از نمایندگان جنبش های اجتماعی از دیگر سخنرانان این سمینار بودند که در سخنانی کوتاه حمایت دولت و ملت خود را از آرمان قدس شریف اعلام و اقدامات اسرائیل غاصب در سرزمین های اشغالی را محکوم نمودند . این مراسم با پوشش خبری و رسانه ای بسیار خوبی همراه بود و حاضرین در آن شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین ، محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی و زنده باد فلسطین سردادند .

همزمان در شهرکورتیبا و در مسجد امام علی (ع ) مراسم روز جهانی قدس با سخنرانی حجت الاسلام ابراهیمی امام جماعت مسجد و یکی دیگر از فعالان حامی فلسطین با حضور روزه داران برگزار گردید و سخنرانان در هر دو خطبه نماز جمعه ضمن این که یاد و خاطره امام خمینی ( ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی در نامگذاری روز قدس را گرامی داشته ، حمایت خود را از آرمان ملت شریف و مظلوم فلسطین اعلام کردند .

همزمان نمایشگاه عکسی از جنایات رژیم اشغالگر قدس و کشتار مردم مظلوم فلسطین در سالن اجتماعات مسجد افتتاح گردید و داخل مسجد نیز با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و پرچم فلسطین و شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین آراسته شد . مراسم مذکور در برخی از کانال های تلویزیونی و رسانه های محلی انعکاس یافت .

قدس در برزیل 2

در شهر سان پائولو مراسم روز قدس با حضور جمع کثیری از مسلمانان روزه دار و دوست داران فلسطین در مسجد حضرت محمدرسول الله( ص) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید بلال وهبی امام جمعه مسجد، طی سخنانی ابعاد مختلف جنایت های اسرائیل غاصب را در طی چند دهه اشغالگری تشریح و نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام خمینی ( ره) را تاریخی عنوان و آن را در تقویت روحیه مسلمان جهانی در حمایت ار آرمان فلسطین با اهمیت توصیف نمودند .

در شهر فوز ایگواسو ،بعنوان مهمترین شهر تجمع مسلمانان برزیل مراسم روز قدس در حسینه امام خمینی (ره ) و با حضور جمع کثیری از مسلمانان و طرفداران انقلاب اسلامی و آرمان فلسطین برگزار گردید و شرکت کنندگان در مراسم شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اشغالگری و جنایات اسرائیل غاصب سردادند .

انتهای پیام

کد N886087

وبگردی