آفتاب

کشته شدن یکی از برجسته‌ترین تروریست‌های همپیمان داعش در تونس

کشته شدن یکی از برجسته‌ترین تروریست‌های همپیمان داعش در تونس

دفتر ریاست جمهوری تونس از کشته شدن یکی از "تروریست‌های خطرناک" و رهبر ارشد گردان "عقبه بن نافع" در عملیات نظامی اخیر نیروهای امنیتی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، معز السیناوی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری تونس اعلام کرد که مراد الغرسلی، افراط‌گرای خطرناک و یکی از رهبران ارشد گردان "عقبه بن نافع" از جمله پنج تروریستی است که روز جمعه در درگیری‌ با نیروهای امنیتی در منطقه "القطار" در استان قفصه کشته شدند.

وی تاکید کرد: آزمایش دی ان ای کشته شدن الغرسلی را ثابت کرده است.

الغرسلی به دلیل دست داشتن در 10 عملیات تروریستی از سوی دستگاه‌های امنیتی تونس تحت تعقیب بود. وی از برجسته‌ترین اعضای گردان عقبه نافع، همپیمان داعش است و در بیشتر عملیات‌های تروریستی در تونس دست دارد.

در همین راستا کمال الجندوبی، مسئول هماهنگی میان هیات‌های قانون اساسی و جامعه مدنی تونس اعلام کرد که مسئولان امنیتی 127 مظنون به عضویت در گروه‌های تندرو را از زمان حمله تروریستی اخیر در شرق کشور بازداشت کرده‌اند.

وی گفت: از زمان حمله نیروهای امنیتی بیش از 700 عملیات انجام داده‌اند.

الجندوبی ضمن تاکید بر تصمیم جدی کشورش در تضمین امنیت شهروندان و گردشگران گفت: بیش از 100 هزار نیروی پلیس، گارد ملی و ارتش در مناطق مختلف تونس مستقر شده‌اند.

وی گفت: حدود 3000 تن از نیروهای امنیتی مسئول حمایت از سواحل، هتل‌ها و مراکز باستانی شده‌اند.

الجندوبی ضمن ابراز تاسف از تصمیم مقامات انگلیسی برای خارج کردن اتباع خود از تونس گفت: هیچ اسناد و مدارکی دال بر احتمال وقوع حمله جدید وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N886021

وبگردی