آفتاب

تشکر نایب رئیس مجلس از مقاومت ستودنی تیم هسته‌ای دربرابر آمریکا

تشکر نایب رئیس مجلس از مقاومت ستودنی تیم هسته‌ای دربرابر آمریکا

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با آرزوی موفقیت برای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران از تلاش های طاقت فرسا و ایستادگی و مقاومت ستودنی آنها در برابر زیاده خواهی های آمریکا و برخی اعضای گروه 1+5 تشکر کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، افزود: توسعه و پیشرفت کشور در نگاه درست و منطقی به ظرفیت های ملی نهفته است.

وی اظهارامیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت با استفاده شایسته از موقعیت فعلی کشور در صورت کسب توافق، تامین کننده مصالح ملی و در صورت عدم دستیابی به توافق برای حرکت اقتصاد ملی و دستیابی به پیشرفت با استفاده از تجارب گذشته به صورت منطقی و اصولی حرکت کنند و آینده را در سایه عدل و اراده استوار و استفاده بایسته از ظرفیت های ملی و مدیریت دانش بنیان بسازیم.

همچنين به گزارش ايسنا، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است مجلس و دولت در صورت به دست آمدن توافق تأمین کننده مصالح ملی و در صورت عدم دستیابی به توافق برای حرکت اقتصاد ملی و دستیابی به پیشرفت با استفاده از تجارب گذشته باید منطقی و اصولی حرکت کنند.

وي با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت: باید به این حقیقت توجه داشته باشیم که با فرض خوش‌بینانه حصول توافق میان ایران و اعضای گروه 1+5 نباید وجوه و عرصه مختلف پیشرفت و اقتصاد کشور را به توافق هسته‌ای گره زد. ما در نقطه عزیمت فعلی برای خلق اقتصاد بزرگ و پیشرفت کشور هزار راه نرفته داریم؛ راه‌هایی که در انتظار حرکت برخاسته از عزم و همت ملی نه امضای توافقنامه یا قرارداد با فلان کشور یا گروه است.

ابوترابی فرد همچنین با بیان این‌که پیشرفت کشور در سایه عبور از توسعه و پیشرفت و مدیریت مبتنی بر منابع به سمت پیشرفت و توسعه و اقتصاد دانش بنیان است، تصریح کرد: نگاه به درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی برای اداره کشور و پاسخ به نیازهای سطحی مردم همیشه برای کشور معضل آفریده است.

وی افزود: در دوران وفور درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی شاهد افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی و رشد نقدینگی و تورم بوده‌ایم و در دوران کاهش درآمدهای ارزی شاهد استقراض دولت از بانک مرکزی و رشد نقدینگی و رشد تورم برآمده از آن بوده‌ایم که توسعه و پیشرفت کشور در نگاهی درست و منطقی به ظرفیت‌های ملی نهفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: امیدوارم مجلس و دولت با استفاده شایسته از موقعیت‌ فعلی کشور در صورت به دست آمدن توافق تأمین کننده مصالح ملی و در صورت عدم دستیابی به توافق، برای حرکت اقتصاد ملی و دستیابی به پیشرفت با استفاده از تجارب گذشته به صورت منطقی و اصولی حرکت کنند و ان‌شاءالله آینده را در سایه عزم و اراده استوار و استفاده بایسته از ظرفیت‌های ملی و مدیریت دانش‌بنیان بسازیم.

/2727

 

کد N885992

وبگردی