آفتاب

کشته شدن 63 شبه‌نظامی طالبان در افغانستان

کشته شدن 63 شبه‌نظامی طالبان در افغانستان

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد، در چندین عملیات نظامی مشترک در این کشور 63 شبه‌نظامی طالبان کشته و 46 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری بخدی، این عملیات‌ها در ولایت‌های سمنگان، تخار، فاریاب، کاپیسا، قندهار، ارزگان، میدان وردک، لوگر، پکتیا، غزنی و هلمند انجام شده است.

در بیانیه وزارت کشور افغانستان آمده که در این عملیات‌ها، هشت شبه‌نظامی طالبان نیز دستگیر شده‌اند. بیشتر تلفات طالبان در ولایت هلمند در جنوب این کشور بوده است.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد، پس از سفر وزیر کشور به ولایت‌های شمالی، نیروهای امنیتی 14 عملیات مشترک را در قندوز، تخار، بدخشان، سرپل و فاریاب انجام داده‌اند. در این عملیات‌ها، پلیس، ارتش و اداره امنیت ملی شرکت داشتند.

گروه طالبان تا کنون درباره این عملیات‌ها اظهار نظر نکرده است.

انتشار بیانیه وزارت کشور افغانستان در حالی است که روز گذشته شبکه سی.ان.ان گزارش داد که حافظ سعید، یکی از رهبران سابق طالبان که به داعش پیوسته و آمریکا پاداش 10 میلیون دلاری برای سر او تعیین کرده بود، در حمله پهپاد آمریکایی کشته شد. مدیریت امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که حافظ سعید به همراه 30 تروریست دیگر در حمله‌ای که منطقه "اچین" در غرب اقلیم ننگرهار را هدف قرار داد،‌ کشته شد.

انتهای پیام

کد N885846

وبگردی