آفتاب
آسوشیتدپرس اعلام کرد

احتمال اعلام یک ضرب‌الاجل دیگر برای ادامه مذاکرات

احتمال اعلام یک ضرب‌الاجل دیگر برای ادامه مذاکرات

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: مذاکرات هسته‌ای ایران هم اکنون دو هفته است که در وین ادامه دارد و مذاکره‌کنندگان در آستانه سر رسیدن یک ضرب‌الاجل دیگر هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران نوشت: برخلاف اظهارات جان کری و محمد جواد ظریف، وزرای خارجه آمریکا و ایران در روز پنج شنبه که مذاکرات با پیشرفت هایی همراه بوده است اما دیپلمات ها اعلام کرده اند که هنوز مشخص نیست که آیا دو طرف تا روز دوشنبه به توافق هسته‌ای دست یابند.

وزرای خارجه روسیه و چین نیز اعلام کرده اند در صورتی که دستیابی به یک توافق جامع نزدیک باشد ، به سرعت به وین باز خواهند گشت.

در ادامه این گزارش آمده است: یک روز پس از آنکه جان کری در روز پنج شنبه با اعلام اینکه هنوز برخی اختلافات مهم باقی مانده است و آمریکا آمادگی خروج از مذاکرات را در هر زمان دارد او روز جمعه اعلام کرد که جو مذاکرات بسیار سازنده و مثبت بوده است و دو طرف با پیشرفت هایی رو به رو بوده‌اند.

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه تاکید کرد که موضوع دسترسی بازرسان سازمان ملل به سایت های نظامی ایران و نیز در خواست ایران مبنی بر برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی غرب علیه ایران به عنوان بخشی از توافق در واقع تنها اختلافات باقی مانده هستند.

در موضوع دسترسی بازرسان ، آمریکا نمی خواهد هیچ محدودیتی را در این باره بپذیرد، این در حالی است که ایران می گوید دسترسی بدون محدودیت غرب به سایت های نظامی ایران در واقع می‌تواند پوششی برای جاسوسی غرب از قدرت نظامی ایران باشد.

اما در مورد برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی علیه ایران،‌روسیه و چین نیز از این موضوع حمایت کرده اند که مورد اختلاف آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی است.

دو طرف امیدوار بودند که تا روز پنج‌شنبه به توافق جامع دست یابند که اکنون با عبور از آن مهلت کنگره برای بررسی توافق هسته‌ای ایران از 30 به 60 روز افزایش یافته است.

در پایان این گزارش نیز آمده است : به نظر نمی‌رسد ایران تا زمانی که از لغو تحریم ها اطمیمان حاصل کند، برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.

به گزارش ایسنا، مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 روز جمعه برا بار دوم تمدید و قرار است تا دوشنبه ادامه یابد.

انتهای پیام

کد N885687

وبگردی