آفتاب

هشدار معاون مطبوعاتی بابت یک جنگ رسانه‌ای

هشدار معاون مطبوعاتی بابت یک جنگ رسانه‌ای

حسین انتظامی می‌گوید: رسانه‌ها طی سنوات گذشته به طور همگرایانه‌ای به ایفای نقش روشنگری خود در قبال موضوع قدس پرداختند.

به گزارش بخش رسانه ایسنا، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به جنبه‌های انسجام‌آفرین و اتحادبخش موضوع قدس، اظهار کرد: تا پیش از اینکه امام راحل مساله قدس را مطرح کنند، هیچگاه این موضوع به طور عملی جزو آرمان‌های جهان اسلام تلقی نمی‌شد و موضوعی صرفا عربی بود اما ایشان دامنه آن را گسترش دادند و مساله قدس شریف را به موضوع راهبردی و مساله اول جهان اسلام تبدیل کردند و رسانه‌ها نیز طی سنوات گذشته به طور همگرایانه ای به ایفای نقش روشنگری خود در قبال موضوع قدس پرداختند.

انتظامی که در برنامه صبحگاهی شبکه تلویزیونی جام جم حضور یافته بود، با اشاره به اینکه امروزه خیل عظیم آزادیخواهان دنیا، اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان، به خاطر رفتارهای تجاوزکارانه و تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی حساسیت وی‍ژه‌ای به موضوع قدس دارند، افزود: رسانه‌ها طی دهه‌های گذشته در انعکاس این موضوع عملکرد مطلوبی داشته‌اند. اگرچه ممکن است رسانه‌های کشور در حوزه‌های مختلف نظرات متنوعی داشته باشند و این به ذات و اقتضای کار رسانه برمی‌گردد، اما در موضوعات راهبردی مثل مساله قدس شریف یک‌صدا و یک هدف هستند.

وی به رفتارهای داعش و حمایت‌های رژیم اشغالگر قدس از این جریان تندرو اشاره کرد و افزود: با حرکاتی که القاعده شروع کرد و به شکل تکامل یافته‌تری داعشی‌ها دنبال می‌کنند یک موج اسلام‌هراسی در دنیا ایجاد شده است.

به گفته معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، امروز اتحاد نامقدسی بین جریان‌های توحش‌گرا و تکفیری در جهت تقویت تلقی‌های جهان معاند اسلام صورت گرفته و سعی می‌شود که موضوع راهبردی جهان اسلام تغییر یابد.

انتظامی دو وجه اسلام‌هراسی و ایجاد تفرقه در انسجام اسلامی را از نتایج جریان های تکفیری و همراستا با اهداف صهیونیست عنوان و اضافه کرد: رسانه‌ها نباید تحت تاثیر اولویت‌های برساخته صهیونیست قرار گیرند بلکه باید با دشمن شناسی و تحلیل دقیق، اولویت ها را به درستی مشخص و بازنمایی کنند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در ادامه به اشتراکات فراوان فرق اسلامی علیرغم وجود دیدگاه های متنوع اشاره و تصریح کرد: رسانه ها باید با پرداختن به این اشتراکات به روشنگری پرداخته و مانع از تغییر اولویت های اصلی جهان اسلام شوند.

حسین انتظامی ضمن اشاره به فعالیت های رسانه ای جریان های تکفیری، به تشریح منابع و امکانات عظیم رسانه ای گروه داعش پرداخت و در پایان خاطرنشان کرد: امروزه جهان اسلام در یک جنگ رسانه ای از یک سو با جریان استیلاجو و سلطه طلب غرب و از سوی دیگر با جریان های انحرافی و تندرو مقابله می کند.

انتهای پیام

کد N885329

وبگردی