آفتاب
عضو ارشد سابق بنیاد «آمریکای جدید» در گفت و گو با مهر:

دلیل ناهماهنگی اوباما و کری

دلیل ناهماهنگی اوباما و کری

«لورت» ادامه داد: «شاید بتوان گفت که عملا اوباما سوزان رایس را وزیر امور خارجه خود می داند. در هر صورت، منشا اختلافات در داخل خود دولت اوباماست و همه معطل آنها هستند.»

خبرگزاری مهر ـ گروه بین الملل: عضو ارشد سابق بنیاد «آمریکای جدید» تاکید کرد: «مشاور امنیت ملی آمریکا نسبت به جان کری قدرت تاثیرگذاری بیشتری بر روی نظرات اوباما دارد.»

«فلینت لورت» درگفت و گو با گروه اعزامی مهر به وین در خصوص نقش سوزان رایس در حوزه سیاست خارجی امریکا و موضوع هسته ای ایران اظهار داشت: «فراموش نکنیم که سوزان رایس اصلی ترین و اولین گزینه اوباما برای تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا بود اما با مقاومت کنگره و برخی سناتورهای تاثیرگذار مانند جان مک کین این موضوع تحقق پیدا نکرد.»

وی تاکید کرد: «در چنین شرایطی اوباما ناچار شد کری را به عنوان وزیر امور خارجه خود معرفی کند وگرنه از ابتدا تمایلی به او نداشت.»

استاد دانشگاه پنسیلوانیا در ادامه تاکید کرد: «تاثیرگذاری سوزان رایس بر روی آراء، گفتار و رفتار اوباما به مراتب نسبت به جان کری بیشتر است و مسلما این موضوع در مورد مذاکرات هسته ای ایران و اعضای ۱+۵ نیز صادق است.»

لورت ادامه داد: «شاید بتوان گفت که عملا اوباما سوزان رایس را وزیر امور خارجه خود می داند. در هر صورت، منشا اختلافات در داخل خود دولت اوباماست و همه معطل آنها هستند.»

این تحلیگر آمریکایی در پایان تصریح کرد: «دولت اوباما نیازمند توافق با ایران است. توافق هسته ای با ایران بهترین گزینه ممکن برای رئیس جمهور آمریکا محسوب می شود. کاخ سفید نیز در صدد است این توافق را با ایران به انجام برساند اما در عین حال در صدد هدایت و مدیریت افکار عمومی خود در این مسیر است.»

کد N885260

وبگردی