آفتاب
انبارلوئی در گفتگو با مهر:

توافق خوب شدنی است اما زمانبر است/ علت طولانی شدن مذاکرات

توافق خوب شدنی است اما زمانبر است/ علت طولانی شدن مذاکرات

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، دستیابی به توافق خوب را شدنی دانست و گفت: آمریکاییها سخت نیازمند توافق هستند و همین امر به ما این امکان را می دهد که سر خواسته های خود اصرار بورزیم وبه توافق خوب دست یابیم.

سید کاظم انبارلوئی در گفتگو با خبرنگار مهر، دسترسی به توافق هسته ای را ممکن دانست و گفت: آمریکاییها سخت به این توافق نیازمند هستند و علت اینکه آنها میز مذاکرات را ترک نمی کنند نیاز شدید آنان را به مذاکرات نشان می دهد.

وی بیان آنکه آمریکا به دنبال خریدن زمان است، ادامه داد: علت آنکه آمریکایی ها به تعهدات خود پایبند نیستند و دبه در می آوردند این است که در درجه اول آنها به زمان احتیاج دارند، زمان می خرند و در محاسباتشان زمان یک ارزش است. به همین دلیل مذاکرات طولانی شده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، یادآور شد: مذاکرات در اوایل گفتگوها می توانست به نتیجه برسد؛ اما علت زمان خریدن آمریکائی ها و طولانی شدن مذاکرات این است که بروند به سمت عادی سازی روابط با ایران.

انبارلوئی، تاکید کرد: اینکه وزیر خارجه ما با وزیر خارجه آمریکا بنشیند، این مدل طراحی آنهاست که خودشان را در کنار ما به ملت های جهان غالب کنند.

وی با اشاره به زیاده خواهی های طرف مقابل بخصوص آمریکا در مذاکرات گفت: مذاکرات هسته ای ایران و ۵+۱ در لوزان به یک نتیجه خوبی رسید و آن نتیجه منجر شد ما آمدیم خط قرمزهای پررنگی را تعیین کردیم و حال برای اینکه ایران از خط قرمزهای خود عبور کند، طرف غربی زیر بیانیه ای که در لوزان خوانده شده بود، زد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، تصریح کرد: ما در ارتباط با مسائل هسته ای چارچوب هایی داریم که حفظ آن چارچوب ها برای ما ضروری است؛ چرا که اگر آن چارچوب ها را حفظ نکنیم، چیزی به نام طرف اصلی یعنی ایران باقی نخواهد ماند.

وی توافق خوب را شدنی دانست و خاطرنشان کرد: توافق شدنی است اما زمانبر است. توافق خوب ممکن است چرا که آمریکاییها نمی توانند توافق نکنند و همین امر به ما این امکان را می دهد که سر خواسته های خودمان اصرار بورزیم.

کد N885148

وبگردی