آفتاب

اخراج برخی اعضای کابینه ترکمنستان آغاز آرام اصلاحات

اخراج برخی اعضای کابینه ترکمنستان آغاز آرام اصلاحات

رئیس جمهور ترکمنستان برای مبارزه با فساد گسترده در دولتش و انجام اصلاحات در بخش‌های اقتصادی چندین تن از مقامات ارشد این کشور را اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، قربانقلی بردی محمدف در سال 2006 رئیس جمهور ترکمنستان شد. وی در جریان اصلاحات در بدنه دولتش انامحمد گوچیف، معاون نخست وزیر را به دلیل کم کاری اخراج کرد. این اتفاق تنها چند روز پس از آن اتفاق افتاد که او در یک نشست دولتی درباره تداوم رشد اقتصادی در ترکمنستان گزارشی ارائه داد.

بردی محمدف به عنوان رهبر ترکمنستان 5.5 میلیون نفره درباره اخراج معاون نخست وزیر کشورش اظهار کرد: پرونده‌های رشوه خواری در بخش اقتصادی و مالی‌ که از سوی گوچیف مدیریت می‌شود کم نیست.

به گفته رسانه‌های ترکمنستان در تازه‌ترین اطلاعات 80 تن از کارمندان سرویس‌های مالی، مالیاتی و بانک‌ها به انجام جرایم مختلفی متهم شده‌اند.

با این حال رئیس جمهور ترکمنستان کابینه‌اش را مقصر توسعه‌ اندک بخش بانکداری و بازار می‌داند. وی معتقد است وزرای کلیدی کابینه‌اش در ارزیابی مقابله با تاثیر بحران جهانی بر اقتصاد ترکمنستان ناتوان بوده‌اند.

وی همچنین وزیر اقتصاد و توسعه و وزیر کشاورزی‌ را اخراج کرد.

ترکمنستان چهارمین کشور جهان از نظر ذخایر گازی است.

انتهای پیام

کد N885128

وبگردی