آفتاب

اهداء 2816 واحد خون در شب‌های قدر در استان کرمان

اهداء 2816 واحد خون در شب‌های قدر در استان کرمان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: شب زنده داران در لیالی قدر امسال در استان کرمان 2816 واحد خون اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دکتر محمدرضا مهدی‌زاده با اشاره به اینکه نسبت به لیالی قدر سال گذشته اهداء خون رشد 5.5 درصدی داشته است، اظهار کرد: در این سه شب تعداد 3323 نفر در استان جهت اهداء خون مراجعه کردند.

مهدی‌زاده ادامه داد: از این میزان 16 درصد ازمراجعان به دلایل مختلف پزشکی از اهداء خون معاف موقت یا دائم و 2816 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: در بین شهرستان‌ها بیشترین اهداء خون امسال مربوط به شهرستان کرمان با 1556 واحد و بعد از کرمان به ترتیب در رفسنجان با 386 واحد، سیرجان با 329 واحد، جیرفت با 305 واحد، بم با 210 واحد و کهنوج با 30 واحد خون بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان اظهار کرد: در شهرستان کرمان نیز بیشترین اهداء خون مربوط به مسجد صاحب الزمان با 691 واحد بود.

وی ادامه داد: خون‌های اهدائی از سلامت بسیار بالایی برخوردار و خوشبختانه انتقال خون استان با کم‌ترین ضایعات رو به رو بوده است، ضمناً در حال حاضر کلیه خون‌های اهدائی فرآوری و آماده توزیع در بیمارستان‌های استان است.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: احیانا اگر افرادی نذری جهت اهداء خون داشته و در این سه شب به دلیل ازدحام جمعیت موفق به اهداء خون نشدند می‌توانند تا پایان ماه مبارک رمضان به مراکز ثابت خون‌گیری در سراسر استان مراجعه و خون سالم خود را به نیازمندان اهدا کنند.

انتهای پیام

کد N884831

وبگردی