آفتاب

غروی: نقد تیم مذاکره‌کننده باید نسبت به موضوعات قطعی باشد نه ذهنی

غروی: نقد تیم مذاکره‌کننده باید نسبت به موضوعات قطعی باشد نه ذهنی

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در رابطه با موضع‌گیری نسبت به مذاکرات خیلی‌ها اشتباه کردند و یادمان هست که برخی چه تعابیر تندی را خطاب به آقای ظریف گفتند و یا حتی برخی در تریبون‌های عمومی توهین کردند که اینها باید اصلاح شود.

حجت الاسلام و المسلمین غروی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه نکات مورد توجه در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران در راستای موضوع مذاکرات هسته‌ای باید با اهمیت قلمداد شود، اظهار کرد: نباید به تضعیف تیم مذاکره‌کننده بپردازیم. اگرچه این موضوع با اینکه نقدی انجام شود منافات ندارد.

وی افزود:‌ اگر نقدی صورت می‌گیرد باید با توجه به موضوعاتی که قطعی است مطرح شود نه با موضوعاتی که ذهنی است و یا اینکه هنوز به جایی نرسیده است. بنابراین راه نقد بسته نیست ولی نقد یک وقت با هدف و کیفیتی انجام می‌شود و یک وقت دیگر به دنبال تضعیف و تخریب طرف مقابل است که این درست نیست.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: باید هر کسی حد و حدود خود را رعایت کند و نقد و انتقاد در حدی که معقول باشد مطرح شود. در این راستا مقام معظم رهبری تاکیداتی داشته‌اند که باید لحاظ شود. مثلا اینکه این طور نیست که در موضوع مذاکرات بده بستانی نباشد. اما بده بستانی باید وجود داشته باشد که بر اساس مصالح نظام باشد و اگر خدای نکرده برخلاف مصالح نظام گام برداشته شود و باعث شود که ما نتوانیم فناوری هسته‌ای را برای مقاصد غیر نظامی و غیر تسلیحاتی ادامه دهیم قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد:‌ در رابطه با موضع‌گیری نسبت به مذاکرات خیلی‌ها اشتباه کردند و یادمان هست که برخی چه تعابیر تندی را خطاب به آقای ظریف گفتند و یا حتی برخی در تریبون‌های عمومی توهین کردند که اینها باید اصلاح شود البته ما نمی‌خواهیم در این ماه مبارک آن‌ها را سرزنش کنیم.

وی گفت: کسانی که در جبهه بین‌المللی هستند و به نظام خدمت می‌کنند سختی‌هایی می کشند که شوخی نیست. نیم ساعت خدمات آن‌ها به سادگی نمی گذرد، چه برسد به ماهها و سالها که باید در موضوعات مختلف تمرکز داشته باشند این در حالی است که ما گاهی اوقات موضوعات را به شوخی می‌گیریم.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع که موضوعی برای ما قابل فهم نیست و نسبت به آن انتقاد داریم نباید افراد را مورد هجمه قرار دهیم اضافه کرد: در این راستا سخنرانی مقام معظم رهبری فصل الخطاب بود.

2929

کد N884769

وبگردی