آفتاب
واشنگتن:

داعش خطرناکتر از روسیه برای آمریکاست

داعش خطرناکتر از روسیه برای آمریکاست

وزارت خارجه آمریکا با اظهارات جوزف دانفورد نامزد ریاست ستاد مشترک ارتش این کشور مبنی بر بزرگترین تهدید دانستن روسیه علیه امنیت ملی ایالات متحده مخالفت کرد و داعش را بزرگترین تهدید برای این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «مارک تونر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: جان کری وزیر امور خارجه، روسیه و حتی چین را تهدیدی علیه امنیت و وجود خود نمی داند.

وی افزود: این کشورها، قدرت های بزرگی هستند که ما برغم اختلافات در مورد مسائل متعدد با هم همکاری می کنیم و این مسائل شامل ایران، سوریه و دیگر مسائل در اقصی نقاط جهان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه جان کری گسترش بی وقفه گروه های افراطی مثل داعش را تهدید می داند، یادآور شد: گروه های مسلحی مثل القاعده و داعش به خاطر توانایی جذب تروریست های خارجی تهدیدی ملمومس علیه آمریکا هستند.

گفتنی است ژنرال دانفورد نامزد ریاست ستاد مشترک آمریکا برای جانشینی مارتین دمپسی روز پنجشنبه گذشته گفته بود که روسیه بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا به شمار می رود. وی بعد از روسیه چین و کره شمالی و سپس داعش را تهدید برای ایالات متحده دانسته بود ولی دولت آمریکا با این اظهارات مخالفت کرد.

آمریکا و روسیه به رغم اختلافاتشان در مورد سیاست های روسیه در اروپا و تنش به ویژه در مورد جزیره کریمه، در موضوعات مختلف از جمله سوریه و پرونده هسته ای ایران همکاری می کنند.

کد N884651

وبگردی