آفتاب
/روز قدس؛ روز مقابله با مستکبرین/

جواد لاریجانی: مذاکره ما با غربی‌ها برای رفع تجاوز است

جواد لاریجانی: مذاکره ما با غربی‌ها برای رفع تجاوز است

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان گفت: امروز بعد از گذشت بیش از 35 سال از انقلاب اسلامی به خوبی شاهدیم که ابتکار امام در اعلام روزجهانی قدس چه برکاتی نه تنها برای جهان اسلام بلکه برای بیداری همه ملت‌های در بند استکبار داشته است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدجواد لاریجانی که در روز قدس به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ری سخنرانی می‌کرد، گفت: روز قدسی که از ابتکارات هوشمندانه امام خمینی (ع) بود، فقط مربوط به قدس و مربوط به جهان اسلام نیست، بلکه فراتر از جهان اسلام است. روز قدس مربوط به بیداری همه ملت‌هایی است که نمی‌خواهند زیر بار استکبار و قدرت‌های غربی گردن کج کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه «امام خمینی در سال 58 فرمودند روز قدس محکی است برای اینکه دوستان و دشمنان جهان اسلام را بشناسید» گفت: ایشان می‌فرمودند، حکامی هستند ظاهرا دینی اما باطنا با رژیم صهیونیستی داد و ستد و دوستی دارند و نوکر حلقه به گوش آمریکا و صهیونیست‌ها هستند. در آن زمان باور این سخنان برای برخی‌ها سخت بود اما حالا پرده‌ها کنار رفته است و بعد از سه دهه نفاقی که پشت این نقاب‌ها با عناوین خادم الحرمین و سلف صالح پنهان شده بود آشکار گشته است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک حادثه عظیم تاریخی بود که دو فرایند بزرگ را با خود به همراه داشت، به تبیین آنها پرداخت و گفت: اولین فرایند بزرگ این حادثه تاریخی تجربه بزرگ ملت ایران در بنای یک نظام سیاسی و مدنی برپایه عقلانیت اسلامی و دومین فرایند آغاز بیداری اسلامی در جهان بود.

لاریجانی با بیان اینکه روشنفکران غربی می گفتند اسلام دین مندرسی است و برای اعراب خشن آمده است و نهایتا اینکه می‌تواند در حوزه خصوصی کاربرد داشته باشد، گفت: اکنون با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب غرب و همه کسانی که این افکار را ترویج می‌دادند می‌بینند که ایران اسلامی از کشوری توسری خور آمریکا به یکی از پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین کشورهای منطقه تبدیل شده است. این‌ها همه به برکت این است که اسلام نه تنها دین مندرسی نیست بلکه با تکیه بر معارف اهل بیت علیهم السلام دینی زنده و پویا است. اسلام نه تنها برای اعراب جاهلی و خشن نبوده بلکه دینی جهان شمول و متعلق به همه جهانیان است و نه تنها صرفا متعلق به حوزه خصوصی نیست بلکه همه حوزه‌های عمومی و اجتماعی را نیز در بر می‌گیرد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با اشاره به حرکت بیداری اسلامی که در برخی از کشورها رخ داد، گفت: جریان بیداری اسلامی با انقلاب اسلامی ایران همزاد است. متاسفانه بیداری اسلامی اکنون با مشکلات و چالش‌هایی مواجه است اما یک حقیقت رو به گسترش است. مسلمانان جهان با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران دریافته‌اند که اگر به تعالیم اسلام درست عمل کنند چه معجزه‌ای اتفاق افتاد از این رو است که روز جهانی قدس در ارتباط وثیق با این دو فرایند بزرگ است.

لاریجانی با بیان اینکه نسخه شفا بخش کشورهای اسلامی الگو گیری صحیح از راهی است که ملت ایران در انقلاب اسلامی پیش گرفتند و آن تبعیت از مکتب اهل بیت علیهم السلام است، گفت: در مصر مردم به خیابان‌ها ریختند و دیکتاتور را ساقط کردند اما اخوان المسلمین تنها دو الگو به آنها ارائه کرد یا اینکه بپذیرند حکومتی سکولار مانند آنچه در ترکیه است داشته باشند یا یک نظام سلفی تکفیری. مردم مصر هر دو را رد کردند و در این کشاکش، دشمن وارد شد و ضربه مهلکی زد و تلاش‌ها را ناکام گذاشت. ای کاش اخوان المسلمین متوجه می‌شدند که اسلام راه دیگری دارد. امروز در تاریخ معاصر هیچ روزگاری به این اهمیت در آشکار شدن نقش مکتب اهل بیت علیهم السلام، سراغ ندارد. جای خالی اهل بیت علیهم السلام در فهم اصولی از اسلام را با هیچ چیز دیگری نمی‌توان پر کرد چرا که فقط یک فهم درست از اسلام وجود دارد و آن متعلق به مکتب اهل بیت است که با رسالت پیامبر متولد شد و ایرانی و غیر ایرانی ندارد و لذا جای خالی فهم درست از اسلام، گمشده نهضت بیداری اسلامی است.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: درست به همین دلیل است که غرب از پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران وحشت زده است. گفتند ایران هلال شیعی درست کرده و همه کشورها و مناطق عربی و غیر عربی را می‌گیرد. ایران هیچ کجا را با لشگر کشی نگرفته و نمی‌گیرد، ایران مکتب اهل بیت را در حد استطاعت خود معرفی می‌کند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با اشاره به اینکه توطئه تشکیل یک کشور صهیونی توطئه ای 70 ساله است این سوال را مطرح کرد که چه کسانی این رژیم منحوس را ایجاد کردند و سپس خود به پاسخگویی به این سوال پرداخت و گفت: مادر این فرزند نامشروع غرب صهیونی است که اگر می‌خواهید ببینید که تمدن غرب چه چیزی دارد به محصولاتش نگاه کنید. صهیونیسم میوه غرب است، خشونت میوه غرب است. این گروه‌های تفکیری که امروز با اسم داعش بهترین و زیباترین شعار عالم را که لا اله الاالله محمدرسول الله است را به بدترین شکل ممکن استفاده می‌کنند میوه غرب و صهیونیست‌ها هستند. ببینید چگونه در رسانه‌ها و در اذهان مردم دنیا از این شعار زیبا در کنار سربریدن‌ها و بهره گیری از خشونت بی مرز که استراتژی اصلی غرب است استفاده می‌کنند، به گونه‌ای که هرکس در دنیا این شعار را بشنود یاد این خشونت‌ها بیفتد و چهره زشتی از اسلام برای او تداعی شود، حال آنکه این‌ها دقیقا کار صهیونیست‌ها و از جمله اهداف آنها از ابتدا بوده است.

لاریجانی با بیان اینکه اساسا رژیم صهونیستی تاسیس شد که بر کل جهان اسلام سیطره پیدا کند، تاسیس شد تا تمام مظاهر تمدن جهان اسلام را از بین ببرد، تاسیس شد برای اینکه توان همه ملت‌های اسلامی را در خواستن یک نظام مستقل از بین ببرد، گفت: حالا ببینید روز قدس پاسخش به این تهدیدات اساسی صهیونیست‌ها چیست؟

دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به این سوال گفت: سالها در میان مردم کشورهای عربی که ارتش‌های آنها توسط رژیم صهیونی شکست خورده بود کسی جرأت نداشت درباره مقاومت در برابر اسرائیل صحبت کند. اما مکتب امام به آنها تعلیم داد اگر ارتش در مصر و سوریه و لبنان و اردن و جاهای دیگر آسیب ببیند، راه دیگری هم هست، راهی که دیگر اسرائیل حریف آن نیست و آن مقاومت است. آنچه در لبنان و غزه اتفاق افتاد استراتژی جدیدی بود که انقلاب به روی ملت‌ها گشود و گفت اگر ارتش‌ها شکست بخورند یک بازوی توانمندی وجود دارد که مبتی بر تفکر اسلامی و شجاعت و شهادت محوری است و مقاومت نام دارد و همین اسرائیل را به زانو در می‌آورد.

لاریجانی دومین هدف تاسیس غده سرطانی اسرائیل را نابودکردن همه مظاهر تمدن اسلامی دانست و گفت: امروز چهره ال سعود آشکار شده است این‌ها نوکران حلقه به گوش اسرائیل و غرب هستند. خشونت بی مرز و کور و از بین بردن مظاهر تمدن اسلامی برنامه مدون آنها است حال آنکه در مقابل این تفکر مخرب ویرانگر، انقلاب اسلامی ایران، پایه گذار احیای تمدن اسلامی بوده است. ما نه تنها در گذشته محصور نخواهیم بود بلکه به آینده نظر داریم و تمدن جدید اسلامی در دنیای معاصردر حال شکل گیری است.

دبیر ستاد حقوق بشر هدف سوم از ایجاد رژیم صهیونیستی را از بین بردن کشورهای مستقل و نابود کردن امید به استقلال در میان آنها عنوان کرد و گفت: شما ببینید که محصول انقلاب اسلامی دفاع از استقلال ملت ها است این همان چیزی است که امام گفتند با روز جهانی قدس به دست می آید و این روز محصور در کشورهای اسلامی نیست.

لاریجانی خطاب به مردان و زنان روزه دار که در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بودند، گفت: این راهپیمایی به ظاهر یک راهپیمایی است اما در بطن خود پیام‌های مهمی برای جهانیان و برکات بی شماری برای ملت ایران دارد.

او این راهپیمایی را حامل پیام‌هایی برای جهان دانست، از جمله گفت یکی از پیام‌های آن برای کشورهایی است که بمب دارند و بر سر ملت‌های مظلوم از فلسطین و سوریه و عراق گرفته تا بر سر مردم بی دفاع و مسلمان یمن فرو می‌ریزند که بدانند این ملت‌های مظلوم تنها نیستند و مقاومت پیروز می‌شود.

لاریجانی افزود: پیام دیگری که غرب و دشمنان این مملکت و اسلام خوب می‌فهمند این است که تجربه جمهوری اسلامی و تجربه نهضت بیداری اسلامی و تجربه بالنده است و برغم فشارها و تجاوزها به پیش می‌رود.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به ایام دفاع مقدس گفت: در زمان جنگ تحمیلی بچه‌های بسیجی از اطراف و اکناف کشور می‌امدند تا به دفاع از کشور بروند آن هم جنگی که همه قدرت‌های آن زمان پشت متجاوز بودند و از هیچ کمکی به او دریغ نمی‌کردند. بچه‌های بسیجی چه داشتند؟ جز سادگی و بی آلایشی و ایمان به خدا چه بهره‌ای از امکانات آن زمان داشتند؟ انهایی که غربزده بودند می‌گفتند این‌ها می‌خواهند جلوی ارتش صدام بایستند؟ جلوی کسی می‌خواهند بایستند که دولت فرانسه به آنها جنگنده سوپر اتاندارد کرایه می‌داد که به ما حمله کنند. کاری که در تاریخ بی سابقه است که کشوری به کشور دیگری جنگنده کرایه بدهد که کشور ثالث را با آن هدف بگیرد. اما همین بچه‌های ساده بی الایش فتح الفتوح را رقم زدند. وسیع‌ترین تجاوز تاریخ معاصر را ناکام کردند.

لاریجانی سپس گفت: راهپیمایی روز قدس هم از همین جنس است. نگاه به سادگی این راهپیمایی نکنید. گفته نشود این راهپیمایی چه خواصی دارد؟ این راهپیمایی با شرکت آحاد مردم برای عظمت اسلام، برای حفظ امنیت این کشور برای القاء رعب در دل دشمنان مملکت ما از هزاران توپ و تانک موثرتر است.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه به فضل خدا ما پرتوان‌ترین نیروهای نظامی از پاسدار تا ارتشی و بسیجی را در اختیار داریم، گفت: حضور مردم در صحنه موید این قدرت نظامی است و این توانمندی این ملت است این از فضل الهی است که ما سربلندیم و قدرت‌های بزرگ جرأت ندارند به ما دستور بدهند. هیچ کشوری اینچنین قدرتمند نیست. اما نباید این سرچشمه قدرت را فراموش کرد. این سرچشمه قدرت مربوط به اسلام و بصیرت این ملت و امت است. این سرچشمه قدرت مربوط به ولایت مشروعی است که توسط مکتب اهل بیت(ع) تئوریزه شد و امام راحل آن را پیاده کرد و امروز رهبر داعی و خردمند و شجاعی دارد که این ملت را ولایت و رهبری می‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و تهدیدهای غرب گفت: مردم روزه دار و در صحنه بدانید که مجاهدت شما در جهان موفق است و مطمئن باشید که برغم این فضای ارعاب و فشار و تحریم‌هایی که بر ما از سوی غرب صهیونی تحمیل شده به ثمر نخواهد نشست و این کشور با تحریم‌های غرب به زانو در نخواهد آمد.

لاریجانی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه ما وسیع‌ترین، پیچیده‌ترین و سخت‌ترین تحریم‌هایی که در تاریخ کم نظیر است را علیه ملت ایران اعمال کرده‌ایم، گفت: این حرف درست است منتهی منتظر باشید که بزرگترین شکست را نیز ملت ایران به شما تحمیل کند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه گفت: غرب باید بداند که فتح الفتوح ملت ما نزدیک است. آنهایی که فکر کرده‌اند مردم و ملت ما با تهدیدها، انحصارها و تحریم‌ها به زانو در می‌آیند و می‌توانند سلطه خود را بر کشور ما ایجاد کنند هنوز ملت و رهبری و انقلاب را نشناخته‌اند.

لاریجانی گفت: مذاکره ما با غربی‌ها برای رفع تجاوز است . دزدی به خانه ما دستبرد زده و حقوق ملت ما را مورد تجاوز قرار داده است و ما می‌خواهیم این تجاوز را رفع کنیم. معامله ما معامله رفع تجاوز است، همین. ما با دزد و متجاوز به حقوقمان بده بستانی نداریم . ان‌شاءلله با همت این ملت و با برکات ماه مبارک رمضان و دعاهای روزه داران خداوندمتعال این فتح الفتوح را نصیب این ملت خواهد کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر در پایان سخنرانی خود پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان ری گفت: امروز چهره کریه و خط بنی امیه روشن شده است. خط بنی امیه خط جاری است. اینکه در زیارت عاشورا لعن آنها دائمی است نه به خطار این است که ما یک قضیه تاریخی را ول نکرده‌ایم. این خط هنوز هم هست. جنایت‌هایی که به نام اسلام می‌شود، عین جنایت‌های بنی امیه و شمر و یزید است و خط امام حسین (ع)، سرور شهیدان عالم، خطی است که ملت ایران انتخاب کرده است و این خط پیروز است.

انتهای پیام

کد N884389

وبگردی