آفتاب
/روز قدس؛ روز مقابله با مستکبرین/

اراکی: اندیشه نسل جوان در حال آزادشدن از بند زنجیرهای استکبار است

اراکی: اندیشه نسل جوان در حال آزادشدن از بند زنجیرهای استکبار است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مردم دنیا امروز بیدار شده‌اند و نهضت الهی و بیدارباش اسلامی کارگر افتاده و انقلاب ما پیام خود را به همه دنیا رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی آیت‌الله محسن اراکی در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در اراک با اشاره به پیام‌های راهپیمایی روز قدس افزود: اولین پیام این راهپیمایی اعلام آمادگی برای یاری امام زمان(عج) جهت برقراری حکومت عدل جهانی است.

اراکی روز قدس را یک روز جهانی دانست و با بیان این‌که «امروز در تمام کشورهای اسلامی روز قدس است» گفت: مسلمین جهان اعم از شیعه و سنی با مشارکت در این راهپیمایی اعلام می‌کنند که برای یاری وصی رسول خدا در مسیر زنده کردن اسلام و برپایی حکومت عدل الهی و تحقق روزگاری که اسلام جهان را فرا می‌گیرد آماده‌اند.

وی با بیان این‌که «یاری امام زمان(عج) از امروز با این حضورها و راهپیمایی‌ها آغاز شده و ما اینگونه برای کمک به مهدی صاحب الزمان(عج) اعلام آمادگی می‌کنیم» افزود: مردم ایران اسلامی شب گذشته را به شب زنده‌داری و نیایش به درگاه الهی پرداخته‌اند و امروز با حضور میلیونی و سراسری خود در راهپیمایی با زبان روزه و در شرایط محاصره اقتصادی و تحریم و اعمال فشار، این پیام را به سران استکبار منتقل می‌کنند که مردم ایران هیچگاه از تحریم خسته نمی‌شوند و تحریم آنان را از ادامه راهی که آغاز کرده‌اند بازنخواهد داشت.

اراکی خطاب به آمریکا و دیگر کشورهای مذاکره کننده با ایران گفت: اگر ایران پای میز مذاکره می‌آید نه به این دلیل است که مردم از پای درآمده و ناگزیر به مذاکره شده‌اند، آنها همچنان پای آرمان‌های امام و انقلاب و اهداف والای خود ایستاده‌اند و در این راه خسته نشده‌اند.

وی افزود: ملت ایران علیرغم تمام سختی‌ها و مشکلات همچنان با اراده‌ای راستین در راه تحقق اهداف انقلاب امام و رهبری ایستاده‌اند و از این راه بازنخواهند گشت، خسته نخواهند شد و از پای نخواهند نشست.

اراکی دلیل قبول مذاکره از طرف ایران را تاکید بر این مهم عنوان کرد که دوران استبداد از هر نوع آن به سر رسیده و استکبار جهانی دیگر نمی‌تواند خود را صاحب اختیار دنیا دانسته و برای ملت‌ها تصمیم بگیرد.

اراکی به نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکا و عکس العمل مثبت آنها به این نامه اشاره کرد و گفت: این پیام رازی در بر داشت و آن اینکه امروز دیگر همچون گذشته جهان استکبار و رسانه‌های مزدور استکباری عقل و دل و مغز و فکر جوانان دنیا را مدیریت و رهبری نمی‌کنند و اندیشه نسل جوان امروز در حال آزاد شدن از زنجیرهای استکباری است.

وی افزود: در هیچ دوره‌ای از تاریخ بشر عقل بشر و اندیشه او آنچنان که امروز تحت غل و زنجیر استکبار قرار دارد در بند نبوده و رسانه‌های دیداری و شنیداری و رسانه‌های گسترده‌ای که در دسترس جوانان و نوجوانان قرار گرفته و شبکه‌های ارتباطی گسترده‌ای که سرنخ آنها غالبا در دست صهیونیسم و استکبار جهانی است تلاش می‌کنند نسل جوان بشر را در اختیار خود گرفته و اندیشه او را به غل و زنجیر بکشند.

اراکی تحریم نشدن ارتباطات الکترونیک در ایران را از نقشه‌های آمریکا برای در اختیار گرفتن جوانان ایرانی عنوان کرد و افزود: آنها گمان می‌کنند که جوانان ایرانی فریب نیرنگ آنها را خواهند خورد و در تارهای عنکبوتی تسخیرکننده فکرها و اندیشه‌ها و به بند کشنده اندیشه‌ها گرفتار خواهند شد، ولی آنها از این نکته غافلند که نمی‌توانند جوانانی را که دل در گرو شب قدر و عاشورا دارند به تسخیر خود درآورند.

اراکی افزود: اندیشه‌ای که با محبت محمد و آل محمد(ص) روشن شد به وسیله تار و پودهای مسموم به تسخیر درنمی‌آید و با غل و زنجیرهای استکبار در بند کشیده نمی‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیام دیگر این راهپیمایی در سراسر کشور و جهان را تاکید بر این نکته عنوان کرد که خیزش جهانی بشر از ایران آغاز شد و این خیزش مبارک و الهی امروز قدرتمندتر از هر روز دیگر و عمیق‌تر و روشنگرتر از هر دوران دیگر رو به پیشرفت است و تا رسیدن به نقطه پیروزی کامل و برقراری حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) آرام نخواهد شد.

اراکی افزود: در این راهپیمایی اعلام کردیم که ملت ایران ملتی است که از بند استکبار رهیده و راه خود را در مسیر تعالی و تحقق اهداف انقلاب ادامه خواهد داد. اهداف انقلاب ما تنها آزادی از چنگال استکبار و در هم شکستن سیستم‌های طاغوتی دنیا نبوده بلکه افزون بر آن، آزاد کردن نیروی رو به جلو و پراستعداد بشری بویژه در ایران است.

وی با تاکید بر علم دوستی ملت ایران که رسول خدا نیز بر آن تاکید کرده‌اند، پیام دیگر این راهپیمایی را اعلام عزم مردم ایران بر پیمودن راه علم و دستیابی به قله‌های علمی اعم از علوم هسته‌ای یا غیر آن عنوان کرد و افزود: ما در این راهپیمایی‌ها از دانشمندان جوان خود بویژه شهدای هسته‌ای و خانواده‌های آنها که برای این کشور افتخار آفریدند تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N884315

وبگردی