آفتاب
/روز قدس؛ روز مقابله با مستکبرین/

قدردانی سران قوا از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس

قدردانی سران قوا از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس

سران قوای مجریه، قضائیه و مقننه نیزهمگام و همپا با مردم ایران اسلامی در آخرین جمعه ماه رمضان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

رئیس‌جمهور: آینده بسیار روشن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران نیز از ملت بزرگ ایران که از دیشب تا صبح با شکوه تمام شب قدر را پاس داشته‌اند و امروز در روز جهانی قدس حضور یافتند تشکر کرد.

رئیس‌جمهور کشورمان با تأکید بر این‌که «آینده بسیار روشن است» گفت: با وحدت، انسجام، مقاومت، ایستادگی، جهاد و فداکاری، همه مسلمانان از جمله ملت فلسطین به اهداف بلندشان می‌رسند.

آملی‌لاریجانی: کوتاه‌نیامدن از حقوق هسته‌ای پیام راهپیمایی روز قدس است

به گزارش ایسنا آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز در دقایق آغازین راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر قم در جمع خبرنگاران، حضور مردم در این راهپیمایی را بسیار باشکوه توصیف کرد و افزود: روز قدس یکی از مهمترین روزها در تقویم سیاسی مردم مسلمان است.

وی با بیان این‌که «راهپیمایی روز جهانی قدس پیام‌های روشنی را در داخل و خارج کشور دارد» گفت: اولین پیام آن برای کشورهای اسلامی است که با تاسی از ملت ایران برای دفاع و آزادسازی قدس شریف کوشا باشد.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: پیام روشن دیگر این راهپیمایی برای اسرائیل است تا بداند تلاش‌های مسلمانان در نهایت به آزادی قدس ختم می‌شود و راه گریزی از این سرنوشت نخواهند داشت.

آملی‌لاریجانی تصریح کرد: پیام دیگر این راهپیمایی در روزهای حساس مذاکرات هسته‌ای آن است که ملت ایران هیچگاه از حقوق اصلی و طبیعی و قانونی خود دست برنخواهد داشت و در میدان مجاهدت و مبارزه با ظلم حاضر خواهد بود.

لاریجانی: ژست آمریکا در مذاکرات را نباید جدی گرفت

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «پیشرفت مذاکرات روی هم رفته خوب بوده است» گفت: مواضعی که اخیراً آمریکا و کشورهای دیگر در مذاکرات گرفته‌اند را نباید خیلی جدی گرفت.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع مردم روزه‌دار تهران در مورد مذاکرات و تهدید اخیر آمریکا به ترک میز مذاکره گفت: از آنجا که مذاکرات هسته‌ای بر اساس چارچوب‌های فکر شده‌ای دنبال می‌شود مسیر خوبی را طی کرده، یعنی الان پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

وی در ادامه پاسخ به ایسنا گفت: موضعی که اخیراً کشورهای دیگر و آمریکا گرفته‌اند را نباید خیلی جدی گرفت چون در لحظات آخر از این ژست‌ها می‌گیرند ولی روی هم رفته پیشرفت کار خوب بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: طرف مقابل باید به این موضوع توجه داشته باشد که پیشنهاد برای مذاکرات را خودشان داده‌اند که تقریباً از سه سال پیش یعنی از دولت قبلی آغاز شده و تاکنون طول کشیده است.

به گفته لاریجانی، مذاکرات پیشرفت‌های خوبی داشته و می‌تواند به جمع‌بندی خوبی در این زمینه برسد.

وی ابراز امیدواری کرد که با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری ان‌شاءالله مذاکرات به نتیجه‌ای که مورد نظر مردم است برسد.

مسأله فلسطین فراموش شدنی نیست

به گزارش ایسنا،‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره پیام حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به مستکبران گفت:‌ حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب همواره باعث حرکت، زنده بودن و به مقصد رساندن اهداف انقلاب شده است و بدون حضور مردم چه در دفاع مقدس و در مسائل دیگر همچون هسته‌ای و موضوعات دیگر که گاها مسائل داخلی بود کارها به سامان نمی‌رسید و مردم نمی‌توانستند مسائل را حل کنند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در شرایط فعلی بحران‌های زیادی در منطقه به وجود آمده که تا حدی می‌توان گفت کشورهای اسلامی را مشغول خودش کرده است، در این شرایط رژیم صهیونیستی احساس آزادی عمل پیدا می‌کند و موضوع فلسطین در حاشیه قرار می‌گیرد از این رو حضور مردم در روز قدس خیلی معنادار است و بیش از سال‌های گذشته تاثیرگذار می‌باشد چون مسأله فلسطین فراموش شدنی نیست.

لاریجانی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره رابطه بین تکفیری‌ها و موضوع فلسطین گفت:‌ حتما چنین رابطه‌ای وجود دارد و به همین دلیل امروز مقداری رژیم صهیونیستی آزادی عمل پیدا کرده است، شنیدیم فرانسوی‌ها نیز طرح جدیدی را دنبال می‌کنند که این به خاطر همین سطح درگیری‌ها است که در داخل کشورهای اسلامی به وجود آمده است.

وی با بیان این‌که «جریان‌های تکفیری چنین درگیری‌هایی در داخل کشورهای اسلامی ایجاد کرده‌اند» گفت:‌ جریان‌های تکفیری نقطه قوت مبارزه چند دهه اخیر با رژیم اسلامی یعنی فکر اسلامی و جهادی را مورد هدف قرار داده اند تا تخریب کنند.
کد N884242

وبگردی