آفتاب

جهانگیری: اگر غرب از زیاده‌خواهی دست بردارد می‌توانیم به توافقی خوب برسیم

جهانگیری: اگر غرب از زیاده‌خواهی دست بردارد می‌توانیم به توافقی خوب برسیم

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر این‌که در روزهای پایانی مذاکرات هماهنگ شدن طرفها با یکدیگر کار دشواری است، اظهار کرد: ما فکر می‌کنیم که اگر غرب از زیاده‌خواهی‌های خود دست بردارد حتما می‌توانیم به یک توافق خوب برسیم.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: ایرانیان هر ساله آخرین جمعه ماه رمضان با حضور خود در خیابان‌ها حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین و مردم مظلوم جهان اسلام را اعلام می‌کنند.

وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر جهان اسلام با مسائل و مشکلات جدی روبرو است، خاطرنشان کرد: امروز خطر داعش احساس می‌شود و در بخش‌های وسیعی از کشورهای اسلامی نیز درگیری و خونریزی است. در این شرایط مردم با حضور در خیابان‌ها و حمایت از مردم مظلوم مسلمان سراسر جهان به نوعی از جرم‌هایی که علیه جهان اسلام صورت می‌گیرد اعلام انزجار می‌کنند.

جهانگیری اظهار کرد: این حمایت‌های گسترده روحیه‌ای به مردم مبارز که در صحنه عمل هستند می‌دهد که در راه آرمان‌ها و اهداف خود تلاش‌های بیشتری انجام دهند.

به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر لزوم حمایت همه جانبه از تیم مذاکره کننده هسته‌ای فارغ از نتیجه مذاکرات، گفت: تیم مذاکره کننده ایران نشان داده که جزء قوی‌ترین تیم‌های دیپلماسی است که در تاریخ یک کشور شکل گرفته. این تیم توانسته در مقابل شش کشور قدرتمند دنیای به بهترین وجه ممکن و با استدلال و منطق از مواضع ملت ایران دفاع کرده و خطوط قرمز نظام را رعایت کند و حقوق هسته‌ای ملت ایران را در دنیا به اثبات برساند.

جهانگیری ادامه داد: پیداست که حمایت مردم از چنین تیم مذاکره کننده‌ای موجب دلگرمی آنها می‌شود تا بتوانند راهی را که در پیش گرفته‌اند، به خوبی پیش ببرند.

وی با اشاره به دشوار بودن مذاکرات با شش کشور قدرتمند جهان، اظهار کرد: مذاکرات پیش رو مذاکرات دشوار و پیچیده‌ای است چرا که یک طرف آن شش کشور قدرتمند دنیا قرار دارند که در روزهای پایانی هماهنگ شدنشان کار دشواری است و هرچه به لحظات آخر نیز نزدیک می‌شویم نیز دشواری‌ها بیشتر است.

وی در پایان اظهار کرد: فکر می‌کنیم که اگر غرب از زیاده‌خواهی‌های خود دست بردارد حتماً می‌توانیم به یک توافق خوب برسیم.

2929

کد N884128

وبگردی