آفتاب
کافی:

دیده‌شدن و شناخته‌نشدن از معانی غیبت امام عصر(عج) است

دیده‌شدن و شناخته‌نشدن از معانی غیبت امام عصر(عج) است

فرزند شهید احمد کافی گفت: غیبت دارای سه معناست یک معنا نیستی و عدم است و معنای دیگر وجود داشتن و دیده نشدن است و معنای دیگر آن وجود داشتن، دیده شدن ولی شناخته نشدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کافی در شب احیای بیست و سوم در مصلای امام خمینی(ره) ساری گفت: بر حسب روایات شب بیست و سوم رمضان احتمال بیشتری دارد که شب قدر باشد.

وی افزود: مهمترین موضوع در شب قدر سخن گفتن درباره صاحب شب قدر مهدی موعود(عج) است.

این خطیب تصریح کرد: نزول ملائکه و روح بر زمین در شب قدر در زمان پیامبر(ص) بر پیامبر(ص) و در زمان ائمه بر ائمه و امروز نیز بر امام عصر(عج) است.

وی گفت: شبهه‌ای درباره امام عصر(عج) وجود دارد مبنی بر اینکه وقتی امامی از دسترس ما خارج باشد چه نیازی به وجود چنین امامی است و امامی که قابل رویت و دسترس نیست پس وجودش لغو است، جواب نقلی در پاسخ به این شبهه این است که مگر این همه مسلمان که در اطراف و اکناف عالم در زمان رسول‌الله بودند همه پیامبر اکرم(ص) را دیدند؟ آیا در زمان ائمه همه می‌توانستند ائمه را ببینند؟ مگر امواج پیامک موبایل‌ها قابل رویت است؟ وقتی ما نتوانیم ببینیم باید وجودش را انکار کنیم؟ در حالی که وجود امام زمان خود منبع فیض است و او به شیعیانش عنایت دارد.

کافی در پاسخ حلی به شبهه یاد شده اظهار کرد: همان گونه که یک انسان عاقل عالی را فدای دانی نمی‌کند خداوند حکیم امام زمان را برای عبادت خودش آفرید و خدمت به خلق جزئی از عبادات امام عصر(عج) است و ما باید به دنبال امام زمان باشیم نه اینکه توقع داشته باشیم او به دنبال ما باشد او عالی است و ما دانی اگر به هر دلیلی دست ما از امام زمان کوتاه است نمی‌توان وجود ناجی زمان را منکر شد شاید اشکال در خود ما باشد که لیاقت دیدار با او را پیدا نکردیم.

این خطیب با بیان این‌که «ممکن است هر فردی در طول عمر خود چندین بار امام عصرش را ببیند ولی او را نشناسد» گفت: امروز امور شیعیان را امام زمان اداره می‌کند و مطمئن باشید هرگاه دعاهای شما مقبول شد بدانید که امام زمان آمین گفته است.

انتهای پیام

کد N883886

وبگردی