آفتاب

تاکید روسیه بر ادامه رایزنی‌ها با آمریکا درباره بحران اوکراین

تاکید روسیه بر ادامه رایزنی‌ها با آمریکا درباره بحران اوکراین

یک مقام ارشد روسیه اعلام کرد: مسکو و واشنگتن به رایزنی‌های خود در سطح معاونین وزارت امور خارجه و در راستای پایان دادن به بحران اوکراین ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گریگوری کاراسین، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایتارتاس و پس از دیدار با ویکتوریا نولاند، همتای آمریکایی خود اعلام کرد: در چارچوب رایزنی‌ها در مورد وضعیت اوکراین این سومین باری است که ما از طرف روسای جمهور دو کشور با یکدیگر دیدار می‌کنیم.

این مقام روس خاطرنشان کرد که این دیدار در فضایی سازنده برگزار شد و در آن دو طرف به تعهد خود برای حل و فصل بحران اوکراین مطابق با توافق‌های به عمل آمده در مینسک تاکید کردند.

کاراسین اظهار کرد: در این دیدار تمامی بخش‌های توافق‌های مینسک و چگونگی اجرای آن مورد بررسی قرار گرفت. ما قصد داریم در چارچوب کنونی به فعالیت‌های خود ادامه دهیم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: اجرای توافق‌های مینسک در تمامی ابعاد از جمله امنیتی، اقتصادی، انسانی و سیاسی ضروری است تا از این طریق بستر لازم برای اصلاحات حقوقی و آماده‌سازی برای برگزاری انتخابات فراهم آید.

این مقام روس همچنین گفت که دور بعدی دیدار وی با همتای آمریکایی‌اش تا پیش از پایان ماه ژوئیه انجام خواهد شد اما زمان و مکان دقیق این دیدار هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام

کد N883876

وبگردی