آفتاب
نماینده پارلمان افغانستان در گفتگوبا مهر:

آمریکا با داعش درافغانستان همکاری دارد/نمی‌توان مجاهدین راحذف کرد

آمریکا با داعش درافغانستان همکاری دارد/نمی‌توان مجاهدین راحذف کرد

نماینده مردم کابل در پارلمان افغانستان گفت: آمریکا طرحی تهیه کرده است که مجاهدین را از صحنه سیاست افغانستان دور کند؛ این در حالی است که مجاهدین می توانند امنیت افغانستان را تامین کنند.

الله گل مجاهد، نماینده مردم کابل در پارلمان افغانستان در گفتگو با خبرنگار مهر در کابل گفت: امریکایی ها نمی خواهند وضعیت ولایت پروان بهتر باشد، بلکه خواهان آن هستند که آنجا نیز درگیر جنگ باشد.

وی گفت: متاسفانه مجاهدین در حکومت فعلی افغانستان جایی ندارند؛ حمله ای که نظامیان آمریکایی علیه یکی از مجاهدین در این ولایت انجام دادند نیز نشانگر همین مساله است.

این نماینده پارلمان افغانستان ادامه داد: آمریکا و عده ای دیگر از عناصر داخلی با داعش همکار هستند؛ مجاهدین هیچگاه خواهان داعش و طالبان نیستند اما این افراد از سوی برخی نهادها خانه نشین می شوند.

وی اظهار داشت: نگرانی مجاهدین این است که آنها خانه نشین شده اند در حالی که داعش روی کار آمده است و این یک دسیسه است. هیچ کسی نمی تواند مجاهدین را از صحنه سیاست افغانستان حذف کند و این یک پلانی است که از طرف امریکا تهیه شده است.

نماینده مردم کابل در پارلمان افغانستلان عنوان کرد: حذف کردن مجاهدین از عرصه های امنیتی و سیاسی یک اشتباه است؛ آنها بیش از سی سال علیه شوروی و طالبان جنگیده اند و به خوبی می توانند امنیت را به افغانستان بازگردانند. این در حالی است که در تمام ولایت های کشور حتی یک نفر از مجاهدین در پست های امنیتی و نظامی منصوب نشده است.

وی افزود: همه ملت افغانستان باید علیه تروریست ها متحد شوند و از خاک خود دفاع کنند.

کد N883325

وبگردی