آفتاب

ادامه درگیری‌ها در بنغازی میان ارتش لیبی و گروه‌های مسلح و القاعده

ادامه درگیری‌ها در بنغازی میان ارتش لیبی و گروه‌های مسلح و القاعده

در جریان ادامه یافتن درگیری‌ها در لیبی میان ارتش این کشور و نیروهای شورای انقلابیون در منطقه اللیثی 66 تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز، یک منبع نظامی در بنغازی اعلام کرد 16 نیروی ارتش در محور لیثی در درگیری با نیروهای شورای انقلابیون لیبی کشته شده و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

این منبع با اشاره به ادامه درگیری‌ها اظهار داشت: ارتش لیبی هم چنین در درگیری های خود خسارات زیادی را به نیروها و مهمات گروه انصار الشریعه وابسته به القاعده وارد کرده است.

به دنبال درگیری‌های شدیدی که از صبح روز چهارشنبه در منطقه الیثی در شرق لیبی میان نیروهای وابسته به دولت لیبی و گروه‌های مسلح وابسته به انصار الشریعه آغاز شد با سقوط خمپاره‌ای به یک بیمارستان در شهر بنغازی یک تن کشته شد. همزمان یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل مسجدی در مصراته منفجر شد.

شهر بنغازی از حدود یک سال پیش تاکنون شاهد درگیری‌های خونین میان گروه‌های مسلح وابسته به گروه انصارالله شاخه نزدیک به القاعده و نیروهای دولتی بوده است.

به گزارش شاهدان عینی در جریان این درگیری‌ها از توپخانه های سنگین استفاده می‌شد. جنگنده‌ها اهدافی را در منطقه بمباران کردند هنوز اطلاعات دقیقی از تعداد کشته و زخمی‌های این درگیری‌ها منتشر نشده است اما بیمارستان الجلا شهر بنغازی در صفحه رسمی خود در فیسبوک اعلام کرد در اثر سقوط خمپاره به این بیمارستان فردی 54 ساله کشته و سه تن دیگر زخمی شدند همچنین خسارات شدیدی به بیمارستان وارد شد.

در شهر مصراته نیز یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل مسجد العایب منفجر شد.

منابع محلی تاکنون اطلاعاتی از تعداد دقیق قربانیان ارائه نکرده‌اند و هیچ گروهی نیز مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. طبق اعلام یک سازمان غیر دولتی در لیبی در اقدامات خشونت بار شهر بنغازی که شامل درگیری‌های شدیدی، عملیات انتحاری، انفجار خودروی بمب گذاری شده و بمباران‌های روزانه است بیش از 1700 تن از ابتدای سال 2014کشته شده‌اند که این بالاترین تعداد نسبت به سایر شهرهای لیبی است.

انتهای پیام

کد N883092

وبگردی