آفتاب
با حضور نمایندگان کشورمان انجام شد

ملاقات با مفتی اعظم و رییس شورای عالی مسلمانان بلغارستان

ملاقات با مفتی اعظم و رییس شورای عالی مسلمانان بلغارستان

مفتی اعظم و رییس شورای عالی مسلمانان بلغارستان در دیدار با هیاتی ایرانی بر حفظ وحدت مسلمانان جهان تاکید کرد.

به گزارش بخش فرهنگ ایسنا، محمد علی کیانی (رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان) به همراه دکتر حمید امیدی (محقق و استاد دانشگاه تهران) با دکتر مصطفی آلیش (مفتی اعظم و رئیس شورای عالی مسلمانان بلغارستان) 16 تیر ماه در محل مفتی گری در صوفیه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مصطفی آلیش ضمن خوش‌آمدگویی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات به کیانی رایزن فرهنگی و حمید امیدی معاون پژوهشی مرکز مطالعات و تحقیقات، توضیحاتی درباره مسلمانان بلغارستان ارائه کرد.

وی ضمن اظهار انزجار از خشونت و افراطی‌گری در کشورهای مسلمان منطقه، ضمن محکومیت تحرکات تروریستی اخیر در کویت، عوامل میدانی این خشونت‌ها را دست نشانده قدرت های بیگانه خواند.

هیات ایرانی نیز وحدت میان مسلمانان و پرهیز از هرگونه اختلاف و ایجاد شکاف بین صفوف ملت‌های مسلمان را مهمترین عامل در خط مبارزه با استکبار جهانی خواند و خشونت‌گرایی و ترویج جنگ داخلی و برادرکشی را توطئه دشمنان اسلام برشمرد.

در ادامه این ملاقات دکتر مصطفی آلیش نیز بر حفظ وحدت مسلمانان بلغارستان تاکید کرد.

وی گفت: از نظر شورای عالی مسلمانان و مفتی گری این کشور تمام مسلمانان از همه گروه های مذهبی اعم از سنی، شیعه، علوی و ... یکسان بوده و هر کس که ظل پرچم توحید و نبوت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) قرار گیرد، مسلمان است و همه باید با هم ید واحده بوده و اتحاد خود را حفظ کنند.

در پایان نیز هدایایی به رسم یادبود به مفتی اعظم بلغارستان از سوی هیات ایرانی اهدا شد.

انتهای پیام

کد N882786

وبگردی