آفتاب

پیروزی حزب حاکم بروندی در انتخابات پارلمانی

پیروزی حزب حاکم بروندی در انتخابات پارلمانی

حزب حاکم بروندی در جریان انتخابات پارلمانی این کشور که از سوی اکثر احزاب مخالف تحریم شده بود، توانست به پیروز دست یافته و اکثریت پارلمان را در دست بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس نتایج اولیه انتخابات پارلمانی بروندی که از سوی کمیسیون انتخابات منتشر شد، حزب حاکم این کشور موسوم به حزب CNDD- FDD توانست از مجموع 100 کرسی که در این انتخابات مورد رقابت قرار گرفت، 77 کرسی را به دست بیاورد.

این در حالی است که پس از آنکه پیر نکورونزیزا، رئیس‌جمهوری بروندی تصمیم گرفت برای سومین دور متوالی کاندیدای ریاست‌جمهوری شود، اعتراضات این کشور را فرا گرفت. معترضان می‌گویند، نکورونزیزا پس از دو دوره متوالی ریاست‌جمهوری باید برود زیرا براساس قانون اساسی حداکثر دوره‌های ریاست‌جمهوری را طی کرده است. اما حامیان وی می‌گویند، به این دلیل که او توسط قانونگذاران و نه توسط رای مردمی به ریاست‌جمهوری برگزیده شد، واجد شرایط سومین دور ریاست‌جمهوری است.

رهبران منطقه‌ای روز دوشنبه از دولت بروندی خواستند انتخابات ریاست‌جمهوری را دو هفته دیگر به تعویق بیندازد. انتخابات ریاست‌جمهوری بروندی برای یک هفته دیگر یعنی 15 ژوئیه برنامه‌ریزی شده است و دولت نکورونزیزا پیشتر گفته بود مخالف تاخیر در انتخابات است.

روز دوشنبه رهبران منطقه‌ای تحت ریاست بلوک جامعه شرق آفریقا که بروندی عضو آن است، در تانزانیا نشستی را به منظور بحث درباره وضعیت بروندی برگزار کردند.

انتهای پیام

کد N882752

وبگردی