آفتاب
شیخ‌الاسلام:

راهپیمایی روز قدس عدالتخواهانه و برای احقاق حق ملت فلسطین است

راهپیمایی روز قدس عدالتخواهانه و برای احقاق حق ملت فلسطین است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: راهپیمایی روز قدس، مطالبه عدالتخواهی در مسئله فلسطین و برای احقاق حق این ملت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیخ‌الاسلام امروز در برنامه «رویداد» رادیو گفتگو با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس کمک به احقاق حق ملت فلسطین است، اظهار داشت: در شرایطی که استکبار اهمیت و جایگاه خود را از دست داده، برگزاری روز قدس با این حضور مردمی و البته با زبان روزه، بسیار با ارزش است.

وی در خصوص اهمیت روز قدس گفت: حضرت امام (ره) این روز را از اولین ماه مبارک رمضان بعد از انقلاب اعلام کردند و در ۲۲ بهمن ۵۸ بلافاصله سفارت صهیونیستی را گرفتند و شعار امروز ایران فردا فلسطین را سر دادند.

سفیر اسبق کشورمان در سوریه، به پیشرفت و فراگیری روزافزون روز قدس اشاره کرد و افزود: بعد از جنگ‌های ۲۲ روزه و ۸ روزه، جنایتکاری اسرائیل که قبلا تلاش می‌کرد خود را مظلوم جلوه دهد، مشخص شد و معلوم شد که یک رژیم کودک‌کش و به دنبال بمباران خانه‌های مسکونی است.

شیخ‌الاسلام قضیه فلسطین را ضد استکبار، ظلم و اشغالگری دانست و گفت: امروز در اقصی نقاط جهان می‌بینیم هر کسی به اندازه توانایی این راهپیمایی را برگزار می‌کند و هر سال نیز این توانایی افزایش می‌یابد.

در ادامه این برنامه، مجری برنامه به گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل مبنی بر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و از شیخ‌الاسلام خواست، تاثیر راهپیمایی روز قدس رادر پیگیری قضایی این گزارش تشریح کند.

شیخ‌الاسلام افکار عمومی را محور پیشبرد سیاست‌های عرصه بین‌الملل خواند و افزود: بدون شک این حضور و مطالبه عدالتخواهی در مسئله فلسطین، برای احقاق حق این ملت کمک‌کننده است و حتما باید در این راستا کمک کنیم.

«رویداد» کاری است از گروه سیاسی اجتماعی رادیو گفتگو که هر روز از ساعت ۱۲ تا ۱۳ روی موج اف. ام، ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز تقدیم مخاطبان رادیو گفتگو می‌شود.

 

 

کد N882272

وبگردی