آفتاب

"اقلیدس"، وزیر دارایی یونان می‌شود

"اقلیدس"، وزیر دارایی یونان می‌شود

در پی استعفای وزیر دارایی یونان، مذاکره‌کننده اصلی دولت آتن در جریان گفت‌وگوها با وام‌دهندگان بین‌المللی، اصلی‌ترین گزینه سیپراس برای تصدی این سمت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یانیس واروفاکیس امروز (دوشنبه) از سمت وزیر دارایی یونان استعفا کرد و یکی از مقام‌های ارشد دولت الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان گفته است که "یوکلید ساکالوتوس" اصلی‌ترین گزینه جانشینی وی است.

"یوکلید" که تلفظ یونانی "اقلیدس" است، مذاکره‌کننده ارشد دولت آتن در مذاکره با حامیان مالی خارجی بود. جانشین وزیر دارایی پس از نشست رهبران سیاسی یونان اعلام می‌شود.

اقلیدس ریاضیدانی یونانی بود که در قرن سوم پیش از میلاد در شهر اسکندریه می‌زیست. وی نویسنده موفق‌ترین کتاب درسی تاریخ بشر، "اصول" (Elements) است که مدت دو هزار سال شالودهٔ تمام آموزش هندسه در غرب بود.

در همین حال مقام ارشد ایتالیا در امور اتحادیه اروپا امروز تاکید کرد که یونان و وام‌دهندگان خارجی باید با انگیزه بیشتری برای رسیدن به توافق مذاکرات خود را آغاز کنند. "ساندرو گوزی" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای ایتالیا گفت که مذاکرات تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است و دو طرف مسوول آن هستند. وی تاکید کرد: اگر هر کسی فکر کند که حق با خودش است و طرف دیگر کاملا اشتباه می‌کند، ما شاهد هیچ پیشرفتی نخواهیم بود.

انتهای پیام

کد N881010

وبگردی