آفتاب
ابوشریف در نشست خبری:

وحدت سیاسی کشورهای منطقه راه مقابله با تکفیری‌هاست

وحدت سیاسی کشورهای منطقه راه مقابله با تکفیری‌هاست

نماینده جنبش جهاداسلامی فلسطین در تهران با بیان اینکه مقابله با جریان تکفیری تنها با سلاح ممکن نیست، گفت: با وحدت سیاسی و نژادی می‌توانیم این گروه‌ها را از منطقه بیرون کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در نشست خبری که به مناسبت سی و هفتمین سالروز برگزاری روز جهانی قدس پیش از ظهر امروز در خبرگزاری قدس (قدسنا) برگزار شد، با اشاره به اینکه مساله فلسطین امروزه شاهد خطرات زیادی است، گفت: مقاومت در غزه ادامه دارد و در سال‌های اخیر ایستادگی‌های خوبی را در مقابل رژیم صهیونیستی داشته‌ایم.

وی افزود: جریان مقاومت به مرحله‌ای رسیده‌ است که می‌تواند مقابل ماشین جنگی اسرائیل بایستد.

ابوشریف با بیان اینکه در سال‌های اخیر حدود ۱۴۰۰ تونل که نوار غزه را به نصف وصل می‌کرد، مسدود شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون تلاش می‌کنند یک خندق اصلی که بین مصر و نوار غزه قرار دارد را با آب پر کنند تا دیگر هیچ‌گونه سلاح و امکاناتی از خارج به سمت نوار غزه نیاید.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با اشاره به پیروزی فلسطین در جنگ اخیر ۵۱ روزه، خاطر نشان کرد: پس از این جنگ شاهد مشکلات بیشتری هستیم و فشارها به گروه‌های مقاومت بیشتر شده است و تاکنون چیزی در غزه بازسازی نشده است.

ابوشریف ادامه داد: روابط بین فلسطین و کشورهای عربی اکنون خوب نیست و برخی کشورهای عربی تلاش می‌کنند گروه‌های جدیدی در فلسطین ایجاد کنند که همسو با منافع آنها و رژیم صهیونیستی باشند. گروه‌های تکفیری هم که مورد حمایت اسرائیل قرار دارند، برای تحقق این هدف ایجاد شده است.

اقدامات خرابکارانه شهرک‌نشینان اسرائیل علیه کرانه باختری

وی با بیان اینکه شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی اقدامات خرابکارانه‌ای علیه کرانه باختری انجام می‌دهند، افزود: این شهرک‌ها در کرانه باختری در حال افزایش است و در کرانه باختری شاهد مصادره اراضی هستیم و قدس به طور کامل درگیر این مساله شده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با اشاره به اینکه در کشورهای همسایه فلسطین وضعیت خوبی وجود ندارد، گفت: کشورهای اطراف فلسطین درگیر جنگ داخلی هستند و مطمئن هستیم که صهیونیست‌ها این اتفاقات و ناامنی‌ها را ایجاد کرده‌اند و غرب تصمیم گرفته است اطراف فلسطین را تضعیف کند تا اسرائیل، قدرت اصلی منطقه باشد.

بیش از هر زمانی نیازمند وحدت هستیم

ابوشریف با بیان اینکه رژیم صهیونیستی می‌خواهد بافت اجتماعی کشورهای اطراف فلسطین را منهدم کند، ادامه داد: زمان زیادی لازم است تا بافت اجتماعی یک سرزمین شکل بگیرد و امروز رژیم صهیونیستی، بافت اجتماعی کشورهای منطقه را هدف قرار داده است لذا بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت هستیم.

وی افزود: مقابله با جریان تکفیری تنها با سلاح ممکن نیست و با وحدت سیاسی و نژادی می‌توانیم این گروه‌ها را از منطقه بیرون کنیم و نباید اجازه دهیم که منطقه به سمت تحقق اهداف این حرکت‌های تروریستی سوق پیدا کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران خاطر نشان کرد: قدس یک وجهه دینی دارد و ملت‌های مسلمان می‌توانند دور آن جمع شوند و روز قدس امسال یک ویژگی خاصی دارد و ما باید از همه امت اسلامی دعوت کنیم تا علیه دشمن اصلی، وارد عمل شوند.

ابوشریف با اشاره به مساله یمن تصریح کرد: تمام کسانی که در یمن کشته می‌شوند، از ما هستند و این تخریب‌ها و فجایعی که در یمن اتفاق می‌افتد، علیه امت اسلامی است و شرایط را به نفع رژیم صهیونیستی تغییر می‌دهد.

وی با بیان اینکه افزایش تنش میان کشورهای بزرگ منطقه، خطری برای مبارزه مردم فلسطین است، گفت: هنوز هیچ طرح واحد و جامع برای فلسطین وجود ندارد و طرح فرانسه که اکنون پیشنهاد شده است، برای ما مشخص نیست و ۲۵ سال مذاکره ما برای صلح تاکنون نتیجه‌ای نداشته و اسرائیل در این سال‌ها هر چه خواسته را به دست آورده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با اشاره به مشکل اسرائیل از حضور فلسطینی‌ها در این کشور، گفت: در کشور اسرائیل هم‌اکنون فلسطینی‌ها با یهودیان برابر هستند و این مساله‌ای است که اسرائیل از آن رنج می‌برد.

پرونده هسته‌ای ایران نشان داد که فرانسه همیشه طرفدار رژیم صهیونیستی است

ابوشریف ادامه داد: کشور فرانسه همیشه طرفدار رژیم صهیونیستی بوده است و در پرونده هسته‌ای ایران نیز این مساله کاملا مشهود است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم روز قدس در فلسطین خاطر نشان کرد: جنبش جهاد اسلامی هر ساله این روز را در فلسطین برگزار می‌کند و تظاهراتی را از مسجد شروع شده و در خیابان‌ها این روز را گرامی می‌دارد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در پایان خاطر نشان کرد: مساله قدس، مساله یک روز نیست و از امت اسلامی می‌خواهیم که روز قدس را در تمام روزها گرامی دارد.

کد N880822

وبگردی