آفتاب

"لشگر خارجیان" بی‌تجربه در کنار پیشمرگ‌ها / کردها سلاح می‌خواهند نه نیرو

"لشگر خارجیان" بی‌تجربه در کنار پیشمرگ‌ها / کردها سلاح می‌خواهند نه نیرو

لشگری از خارجیان، بسیاری بدون هیچ‌گونه تجربیات نظامی، برای مبارزه علیه داعش در کنار نیروهای پیشمرگ کرد داوطلب شده‌اند. اما این سلاح است که کردها بیشتر به آن نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، از زمان آغاز درگیری‌ها در مناطق کردنشین عراق همزمان با ورود بسیاری از خارجیان به عراق و سوریه برای پیوستن به داعش، خارجیان بسیاری داوطلبانه به عراق آمده‌اند تا در کنار کردها مبارزه کنند. این در حالی است که مقامات کرد مکرراً اعلام می‌کنند چیزی که نیاز دارند سلاح یبشتر است نه نیروی بیشتر!

با این حال بسیاری از نیروهای داوطلبی که به کردها پیوسته‌اند، تجربیات نظامی کمی دارند اما اکثراً سربازانی هستند که در جنگ‌های عراق و افغانستان حضور داشتند.

سال گذشته آمریکا پس از حمله داعش به اقلیت ایزدی در کوه‌های سنجار حملات هوایی خود را علیه این گروه تروریستی آغاز کرد. از آن زمان مبارزان پیشمرگ کردستان به ارامی بسیاری از مناطقی که کنترل آنها را از دست داده بودند، بازیافته‌اند.

اما سیاست‌های کردها در قبال عضوگیری خارجی‌ها این است که از آنها در خط مقدم مبارزه علیه داعش استفاده نمی‌شود. حملات هوایی ائتلاف ضدداعش از خطوط مقدم جبهه کردها حفاظت می‌کنند. این در حالی است که کردها از کمی این حملات ناراضی‌اند.

در پایگاه دیگری از جبهه پیشمرگ‌ها گفته می‌شود فرماندهان از تماس خارجیان به ویژه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای پیوستن به مبارزان کرد به ستوه آمده‌اند. در حال حاضر 16 مبارز خارجی به صورت داوطلبانه به این مبارزان پیوسته‌اند در حالی که بسیاری از آنها اکنون در حال ترک این نیروها هستند.

انتهای پیام

کد N880772

وبگردی