آفتاب
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

افزایش قتل عمد در سیستان و بلوچستان

افزایش قتل عمد در سیستان و بلوچستان

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش قتل عمد در سیستان و بلوچستان گفت: باید قانون‌مداری در میان همه اقوام نهادینه شود و همه به قانون پایبند بوده چرا که بی‌قانونی ضدارزش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در گردهمایی سالانه سران و ریش‌سفیدان طوایف سیستان و بلوچستان در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت این استان، با اشاره به اینکه سران طوایف و ریش‌سفیدان سیستان و بلوچستان نقش بسزایی در ارتقای وحدت در جامعه دارند، افزود: اتحاد، وحدت و انسجام تنها راه پیشرفت، توسعه، عمران و آبادانی است، دشمن این توسعه، عمران و این اتحاد و همدلی را نمی‌خواهد.

وی اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان مامن و خواستگاه اقوام، طوایف و مذاهب مختلف است و شیعه، سنی، فارس، بلوچ و سایر اقوام در فضایی صمیمی زندگی مسالمت‌آمیزی دارند به گونه‌ای که این مهم خود را در پیوند فامیلی نشان داده است.

حمیدی در ادامه بیان اینکه وحدت یکی از مهمترین عوامل خنثی‌کننده توطئه شوم دشمنان اسلام است گفت: مردم این استان همواره از گذشته تاکنون با پیروی از بزرگان و سران طوایف در تامین امنیت استان موثر بوده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: امروز موفقیت‌های ایران در مقابل دسیسه دشمنان نتیجه همین امر مقدس است زیرا همه اقوام و قبایل ایران اسلامی با آگاهی از این امرمهم و پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان نظام اسلامی ایستادگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تنوع و کثرت اقوام همیشه و در همه‌جا به عنوان یک ظرفیت به حساب می‌آید و در سیستان و بلوچستان نیز وجود اقوام و مذاهب یک فرصت برای به نمایش گذاشتن روحیه اخوت و برادری است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه اظهارکرد: تعداد قتل‌های عمد در این استان زیاد شده و بیشتر آنها به خاطر وجود سلاح‌های غیرمجاز در دست افراد فاقد صلاحیت است که باید با همکاری سران طوایف جمع‌آوری شود.

وی تاکید کرد: مراجع قضایی آمادگی کامل برای جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز را دارند و امیدواریم ریش‌سفیدان و سران طوایف در این زمینه بیشتر یاری‌گر ما باشند.

حمیدی گفت: معتمدان و بزرگان طوایف شیعه و سنی استان باید تمام تلاش و کوشش خویش را به کار گیرند و با آگاه‌سازی عمومی از نفوذ دشمنان در صفوف به هم فشرده خود جلوگیری کنند.

انتهای پیام

کد N880534

وبگردی